طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی بدون فر طرز تهیه گوشت چرخ کرده با سیب زمینی و گوجه غذا با گوشت چرخ کرده و قارچ و سیب زمینی غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و برنج غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و پنیر پیتزا شام فوری با گوشت چرخ کرده نی نی سایت غذا با گوشت چرخ کرده و جعفری غذای نونی با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی با نام بیج بیج، این غذا در تمام شهر‌ها پخته می شود و نام های دیگری دارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
پیاز متوسط۴ عدد
کره محلیبه میزان لازم
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و قرمزبه میزان لازم
دارچین و زردچوبه و گرد غورهبه میزان لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی بزرگ۲ عدد
آب نارنج۴ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد متوسط

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

مرحله اول

برای شروع به سراغ پیاز ها رفت و آنها را خلالی خرد کنید سپس ماهیتابه را آماده کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید مقداری کره محلی اضافه کنید و پس از اینکه کبد داغ شد پیاز ها را درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید.

مرحله دوم

هنگامی که پیازها طلایی رنگ شدند نمک را همراه با فلفل سیاه و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. کمی مواد را تفت دهید، سپس نوبت به اضافه کردن دارچین و زردچوبه و بعد از آن گرد غوره می‌رسد، مواد را مخلوط کرده و با هم تفت دهید.

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کنید و با هم دیگر تفت دهید، تفت دادن گوشت را تا زمانی که رنگ آن عوض شود و گوشت چرخ کرده ها ریز ریز شوند ادامه دهید. حالا یک قاشق غذاخوری رب گوجه اضافه کنید.

مرحله چهارم

اجازه دهید تا رنگ همراه با گوشت حسابی سرخ شوند و رنگ غذا تغییر کند. در این فاصله زمانی گوجه فرنگی ها را به صورت پوره آماده کنید و به غذا اضافه نمایید. مواد را مخلوط کرده و تفت دهید. اکنون آب نارنج را به خوراک اضافه کنید.

مرحله پنجم

حرارت را روی حالت متوسط قرار دهید و مواد را کمی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا آب گوجه کشیده شود و کمی سرخ شود. به این مرحله که رسیدید سه چهارم لیوان آب جوش به غذا اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا غذا جا افتاده شود.

مرحله ششم

در این فاصله زمانی سیب زمینی ها را پوست گرفته و آنها را به صورت نگینی خرد کنید همراه با کره محلی درون ماهیتابه ریخته و سیب زمینی ها را تفت دهید تا طلایی رنگ و برشته شوند در پایان در کنار گوشت چرخ کرده سرو کنید.

منبع:khoshmazehjat97

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.