طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه

طرز تهیه سس فلفل با گوجه فرنگی طرز تهیه سس گوجه فرنگی با رب گوجه طرز تهیه سس قرمز با گوجه طرز تهیه سس گوجه فرنگی با ماندگاری بالا طرز تهیه سس گوجه با سرکه طرز تهیه سس گوجه فرنگی خانم گل آور طرز تهیه سس گوجه با سیر طرز تهیه سس گوجه خانگی با رب

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه ۱۰ چاق خانگی بسیار خوش طعم و دلپذیر را به راحتی تهیه کنید و طعم غذاهای خود را با این چاشنی ساده و خوشمزه، دلچسب تر از قبل نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گوجه فرنگی۲ کیلو
پیاز۲ عدد (ترجیحا پیاز قرمز )
سیر۲ حبه
شکر۳ قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا انگورنصف لیوان
نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز،آویشن ،پودر سیرمقداری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
گلوکز۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس گوجه فرنگی با گوجه تازه

مرحله اول

پس از شستن گوجه ها آنها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی گرفته شود. حالا از وسط آنها را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید، تکه‌های گوجه را رنده کنید. پیاز قرمز ها را پوست گرفته و آنها را رنده ریز نمایید.

مرحله دوم

قابلمه متوسط را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید و صبر کنید تا داغ شود. پیاز رنده شده را درون قابلمه ریخته و آن را تفت دهید تا زمانی که سبک و طلایی رنگ شود.

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که گوجه های رنده شده را اضافه کنید و با پیاز ها مخلوط کرده و تفت دهید. حبه‌های سیر را هم رنده کنید و به گوجه ها اضافه نمایید. صبر کنید تا با حرارت ملایم آب سس کشیده شود و به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

سس را درون یک صافی بریزید تا دانه ها و تفاله های سس را جدا نمایید. مواد را دوباره روی حرارت قرار دهید. اکنون زمان آن رسیده که سرکه و شکر را همراه با ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز می شود اضافه نمایید.

مرحله پنجم

سس را هم بزنید سپس آویشن و پودر سیر را هم اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد بجوشد و سس شما جا افتاده و غلیظ شود. در پایان یک قاشق غذاخوری نشاسته را بر روی سس الک کنید و آن را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود.

مرحله ششم

بعد از اضافه کردن نشاسته صبر کنید تا برای ۵ دقیقه دیگر روی حرارت باقی بماند تا خامی نشاسته گرفته شود. حالا گلوکز را اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید. اکنون باید سس را مرتب هم بزنید.

مرحله هفتم

هم زدن را تا جایی ادامه دهید که گلوکز داخل قفس باز شود. بعد از اینکه سس از حرارت افتاد غلظتش بیشتر خواهد شد. بعد از اینکه کاملا سرد شد آن را درون ظرف های مخصوص ریخته و به فریزر منتقل کنید.

منبع: زرین بانو

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.