طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت

طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت

طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت با بادمجان و گوجه، یک خوراک ساده اما بسیار لذیذ و خوشمزه.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گوجهدو سه تا
بادمجان۴تا
سیرسه حبه
پیاز متوسط۲عدد
دلمهبه اندازه ای که دوست دارین
نمک فلفل زردچوبه ادویه کاریبه اندازه ای که دوست دارین
رب گوجه فرنگیدو قاشق
ابلیمودو قاشق
ابمقداری

طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت

مرحله اول

برای شروع به سراغ بادمجان می‌رویم و آن را پوست گرفته و به شکل دلخواه برش می‌زنیم حالا بادمجان‌های برش خورده را درون مقداری آب نمک برای مدت زمان یک ساعت می‌خوابانیم تا با این کار بتوانیم تلخی آنها را بگیریم.

مرحله دوم

بادمجان‌ها را شسته و روی پارچه ای تمیز قرار می‌دهیم تا کاملاً خشک شوند. روغن را درون تابه ریخته و بعد از اینکه داغ شد بادمجان‌ها را سرخ می‌کنیم. برای مصرف روغن کمتر می‌توانید از ترفندهای خاصی کمک بگیرید.

مرحله سوم

بعد از سرخ کردن بادمجان آنها را از درون تابه خارج کرده و درون همان ظرف پیازهای نگینی شده را تفت دهید سپس سیر را هم به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید در همان حال ادویه‌ها را هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

بادمجان‌ها را درون تابه قرار دهید سپس گوجه و بعد از آن فلفل دلمه‌ای‌ها را هم اضافه کنید. رب گوجه را با مقداری آب و آب لیمو مخلوط کنید و روی مواد بریزید. درب تابه را برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید تا خوراک جا افتاده و آماده برای مصرف شود.

منبع : @ashpazi_somayeeh

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.