طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت

 طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با سیب زمینی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز دونفره طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت خوراک لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با برنج خوراک لوبیا سبز و گوجه

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت و بدون مرغ یک غذای نونی راحت و بدون دردسر و کم هزینه برای زمان هایی که وقت کافی برای انتخاب یک غذای مجلسی و پیچیده را ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
لوبیاسبز۱ کیلو
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت

مرحله اول

پیاز را پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی خورد کنید، ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، مقداری روغن به آن اضافه کنید، هنگامی که روغن داغ شد، پیازها را درون ماهیتابه ریخته و آنها را سرخ کنید.

مرحله دوم

لوبیا سبز را بشویید و سر و ته آن را جدا کنید، لوبیا ها را در اندازه های بند انگشتی خرد کنید و درون یک ماهیتابه ای جداگانه آنها را سرخ نمایید. زمانی که پیازها طلایی شدند ادویه را به آن اضافه کنید، کمی تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود.

مرحله سوم

سیب زمینی ها را هم به صورت نگینی خرد کنید همراه با هویج. این مواد را به پیاز سرخ شده اضافه کنید، حالا لوبیا سبز را اضافه نمایید، سپس رب گوجه فرنگی را بریزید و کمی تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن آب جوش می باشد.

مرحله چهارم

حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای یک ساعت و نیم خوراک به آرامی بپزد و جا افتاده شود. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه حبه های سیر را خرد کرده و به خوراک اضافه کنید. در اواخر پخت از کمی آبلیمو برای چاشنی استفاده کنید. نوش جان

منبع:ashpazkhooneh.sadeh

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.