طرز تهیه سس سفید لازانیا

طرز تهیه سس سفید لازانیا بدون فر طرز تهیه سس بشامل برای یک بسته لازانیا طرز تهیه سس سفید لازانیا با آب طرز تهیه سس سفید لازانیا بدون شیر طرز تهیه سس بشامل با سس مایونز طرز تهیه سس لازانیا با شیر طرز تهیه سس لازانیا برای 4 نفر طرز تهیه سس لازانیا قرمز

سس سفید مخصوص برای انواع لازانیا و گراتن ها و پاستا ها، از این سس برای مزه دار کردن سوپ جو هم میتوانید استفاده کنید با این کار طعم سوپ بسیار عالی خواهد شد. استفاده از این سس در لازانیا مصرف پنیر را کمتر خواهد کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس سفید لازانیا در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
شیر ۱ لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سفیدبه اندازه کافی

طرز تهیه سس سفید لازانیا

مرحله اول

ابتدا کره را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، صبر کنید تا کره کاملا ذوب شود. حالا آرد را آرام آرام اضافه کنید و آن را به خوبی با کره مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

تفت دادن آرد را ادامه دهید تا مخلوط شما حالت خمیری پیدا کند و خبری از گلوله های آرد نباشد. اگر در این مرحله آرد را زیاد تفت دهید سس شما رنگ تیره پیدا خواهد کرد. مراقب باشید بیش از حد تفت ندهید.

مرحله سوم

تفت دادن آرد که تمام شد نوبت به اضافه کردن شیر می‌رسد، مایع را مخلوط کنید تا زمانی که اثری از گلوله های آرد باقی نماند، سس یکنواخت باشد. با حرارت ملایم سس را مخلوط کنید تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

در لحظات پایانی خامه را اضافه کنید و مایع را هم بزنید، پس از اینکه اجاق گاز را خاموش کردید، نمک و فلفل سفید را اضافه کنید. شما با کم و زیاد کردن مقدار شیر میتوانید غلظت سس را تغییر دهید‌. نوش جان

منبع: @roshana.jooni

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.