طرز تهیه سوفله بادمجان با مایکروفر

طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان و سیب زمینی طرز تهیه گراتن بادمجان و سیب زمینی بدون گوشت طرز تهیه سوفله سیب زمینی بدون فر گراتن بادمجان بدون سس بشامل گراتن بادمجان و سیب زمینی و قارچ گراتن سیب زمینی گراتن بادمجان رژیمی گراتن بادمجان رزا منتظمی

طرز تهیه سوفله بادمجان با مایکروفر مخصوص افرادی که عاشق بادمجان هستند. یک غذای جذاب و نونی خوشمزه.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله بادمجان با مایکروفر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
بادمجان۱ کیلوگرم
پیاز درشت خردشده۱ عدد
گوجه فرنگی۵ عدد
سیب زمینی درشت حلقه حلقه شده۳ عدد
سیر اسلایس شده۴ الی ۵ حبه
روغن زیتونبه مقدار لازم
فلفل سبزبه مقدار لازم
مواد لازم کوفته
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده۱ عدد
برگ جعفری خرد شده۲ ق س
پودر سوخاری۲ ق س
زیره پودر شدهبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
مواد لازم سس
رب گوجه فرنگی۱ ق س
روغن زیتون۳ ق س
آب۱ لیوان

طرز تهیه سوفله بادمجان با مایکروفر

مرحله اول

بعد از اینکه بادمجان ها را شستید آنها را به صورت درازا و ضخامت ۵ میل برش بزنید. تالار روی برشهای بادمجان و برای یک ساعت به آن استراحت دهید تا با این کار بتوانید تلخی بادمجان را بگیرید.

مرحله دوم

نمک پاشیدن باعث میشود که بادمجان ها در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کنند. اکنون می توانید بادمجان ها را بشویید و با یک دستمال تمیز آنها را خشک کنید. خرچه آشپزی را به روغن زیتون آغشته کنید.

مرحله سوم

حالا روی بادمجان های برش زده را روغن زیتون بمالید و درون ماهیتابه ریخته و سرخ نمایید. پیاز رنده شده خود را همراه با برگ جعفری به گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس به این مواد پودر سوخاری و چاشنی ها را بیافزایید.

مرحله چهارم

مواد گوشتی را با دست ورز دهید تا کاملا منسجم و جا افتاده شود. به صورت گلوله های شبیه گردو گوشت را آماده کنید و درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید. بعد از سرخ کردن آنها را درون ورقهای بادمجان سرخ شده رول کنید.

مرحله پنجم

ظرف فر را آماده کنید، گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش بزنید و کف ظرف قرار دهید. پیاز را درشت خرد کنید و روی گوجه ها بپاشید. سیب زمینی ها را هم به صورت حلقه حلقه روی مواد قرار دهید.

مرحله ششم

حالا نوبت قراردادن رول های بادمجان در ظرف می باشد. حبه های سیر را خرد کنید ،دو عدد گوجه‌فرنگی را هم به صورت حلقه حلقه برش بزنیم به همراه با فلفل سبز ها به ظرف خوراک بادمجان اضافه نمایید.

مرحله هفتم

سس غذا را آماده کنید برای اینکار رب گوجه فرنگی را با روغن زیتون و آب مخلوط کنید و روی مواد بریزید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و برای یک ساعت با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید.

مرحله هشتم

بعد از گذشت ۱ ساعت فویل را از روی ظرف بردارید. اجازه دهید تا غذا برای ۱۵ دقیقه دیگر درون فر بپزد و کاملا مغزپخت و جا افتاده شود. شما این خوراک بادمجان خوشمزه را با نان و برنج می توانید نوش جان کنید.

منبع: هزار و یک چاشنی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.