طرز تهیه ماست در فر

طرز تهیه ماست موسیر با خیار با طعم ترش به روش یونانی در فر

طرز تهیه ماست در فر خانگی را با آموزش تمام نکات مهم برای تهیه ماست میتوانید در این پست و سایت تخصصی های پاتوق بخوانید و از آن بهره مند شوید . آموزش نکته ها و تجربیات مفید برای سفت شدن ماست و کشدار شدن ماست چه کار کنیم . برای طعم دار شدن ماست میتوانید از مقداری نعناع هم استفاده نمایید

مواد لازم برای تهیه ماست

شیر۵ لیتر
ماست۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماست در فر

مراحل تهیه

۱

طرز تهیه ماست در فر ، شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار می‌دهیم ، اجازه دهید تا شیر بجوشد ، حالا گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا دمای شیر ولرم شود ، اکنون زمان آن رسیده که ۲ قاشق غذاخوری ماست را درون کاسه با مقداری شیر ولرم مخلوط کنید و بعد به شیر اضافه نمایید .

۲

یکی از نکات مهم برای تهیه ماست این است که هنگامی که شیر در حال جوشیدن است در چند نوبت روی آنرا با ملاقه بگیرید ، پس از اینکه مایه را به شیر اضافه کردید آن را هم بزنید و شیر را درون کاسه های ( ترجیحا سفالی ) بریزید . فر گاز را از قبل برای ۱۵ دقیقه روشن کرده و پس از اینکه گرم شد آن را خاموش نمایید .

۳

حالا نوبت آن رسیده است که ظرف های سفالی را درون فر برای مدت زمان ۶ ساعت قرار دهید ، پس از گذشت این زمان روی ظرف ها را با حوله بپوشانید تا آب اضافی آن را جذب کند و ماست خانگی سفت شود و ظرف ها را برای مدت زمان ۱۲ ساعت به بالا درون یخچال قرار دهید تا ماست آماده برای مصرف شود .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.