طرز تهیه جوانه گندم

طرز تهیه جوانه گندم یرای چاقی و لاغری و خواص مصرف آن

جوانه ها منبع غنی از ویتامین ها می‌باشند و ۳ الی ۶ برابر غلات و حبوبات دارای ویتامینc و آنتی اکسیدان هستند. به این نکته توجه داشته باشید که جوانه ها را قبل از استفاده برای یک دقیقه درون آب جوش قرار دهید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوانه گندم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه جوانه
گندمبه میزان لازم
آببه میزان لازم

طرز تهیه جوانه گندم

مرحله ۱

برای تهیه جوانه ابتدا باید دانه های گندم را برای یک شب تا صبح درون آب بخیسانید. سعی کنید ظرف را در جای نیمه گرم قرار دهید. بعد از خیساندن دانه ها آنها را درون آبکش ریخته و زیر شیر آب قرار دهید.

مرحله ۲

بعد از شستن جوانه ها اجازه دهید تا درون آبکش بمانند تا آب اضافی آن گرفته شود. پس از اینکه آب اضافی آن کاملاً گرفته شد دانه ها را درون یک دستمال نخی تمیز و مرطوب قرار دهید و دستمال را درون یک کاسه دردار بگذارید.

مرحله ۳

درب ظرف را ببندید و پس از گذشت ۱۲ ساعت عمل شستن دانه های گندم را درون آب کش را تکرار کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا از گندیدن دانه ها و بوی نم گرفتن آنها جلوگیری کنید.

مرحله ۴

اگر می‌خواهید جوان‌ها را در تابستان تهیه کنید عمل شستن آن را سه بار در طول شبانه روز انجام دهید تقریباً هر ۸ ساعت یک بار. تا زمان آماده شدن جوانه ها آنها را در یک مکان تاریک و گرم قرار دهید.

مرحله ۵

بهترین دما برای آماده شدن جوان ۲۲ درجه سانتیگراد می باشد. مدت زمان لازم برای آماده شدن بین ۳ تا ۵ روز می باشد. بعد از گذشت دو روز جوانه ها را درون دستمال مرطوب و روی یک سینی قرار دهید.

مرحله ۶

سینی مورد نظر را در پشت پنجره و غروب آفتاب قرار دهید تا جوانه ها اندکی رشد کنند توجه داشته باشید که دستمال شما باید همیشه مرطوب و نمدار باشد. پس از آماده شدن آنها را دوباره آبکش کنید و پس از اینکه آب اضافی آن گرفته شد درون یخچال قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.