طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر

طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر
شیر برنج برای دو نفر
شیربرنج دونفره
طرز تهیه شیربرنج برای دو نفر
طرز تهیه شیر برنج ساده برای دو نفر
طرز پخت شیر برنج برای دو نفر
طرز تهیه شیر برنج برای ۲ نفر
تهیه شیر برنج برای دو نفر
شیربرنج برای دونفر
دستور شیر برنج برای دو نفر

طرز تهیه شیربرنج برای دو نفر را با رعایت تمام فوت و فن های پخت آن برای خوشمزه شدن هر چه بیشتر غذا در این مقاله کوتاه مشاهده خواهید نمود، این خوراک رژیمی بسیار سبک و مقوی می‌باشد . هضم این غذا راحت میباشد و مصرف آن برای کودکان و سالمندان توصیه میگردد .

مواد لازم برای تهیه شیر برنج

برنجیک پیمانه
شیر۴ پیمانه
آبدولیوان برای پخت برنج
هل۳ تا دونه
شکر۳ ق غ خ
خامه صبحانه۳ ق غ خ

شیر برنج برای دو نفر

مرحله اول

برای آشنایی با روش پخت و طرز تهیه شیربرنج دونفره با رعایت تمام نکات و فوت و فن های پخت این غذا این مطلب را به خوبی و با دقت دنبال کنید ابتدا برنج را همراه با آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بپزد ، دانه های هل را هم همان ابتدای کار اضافه کنید تا کاملاً عطر آن غذا را بگیرد .

مرحله دوم

یکی از نکات مهم برای پخت ، گرفتن کف روی برنج می‌باشد این کار باعث می شود پس از پخت دانه‌های برنج شما شفاف باشند و غذا خوشرنگ تر شود . اگر برنج نیم دانه ندارید می‌توانید پس از اینکه برنج شما پخته شد آن را با گوشتکوب کمی نرم کنید .

مرحله سوم

یکی دیگر از نکات پخت این غذا این است که ابتدا برنج را با آب بپزید تا مدت زمان کمتری برای پخت صرف شود اگر آن را با شیر بپزید چون دانه های برنج را سفت میکند مدت زمان پخت برنج طولانی میشود .

مرحله چهارم

شیر را در دو مرحله اضافه کنید ، زمانی که برنج و شیر بخوبی با هم جوشید نصف دیگر شیر را اضافه کنید ، بهتر است برای پخت این غذا از شیر محلی و یا شیر پرچرب استفاده کنید گلاب را در مرحله آخر پخت اضافه نمایید .

مرحله پنجم

حتماً در ۱۵ دقیقه پایانی پخت از دم کنی استفاده کنید . شیر را هنگامی که از یخچال خارج کردید ، قبل از اضافه کردن برای چند دقیقه آنرا در دمای محیط قرار دهید سپس به غذا اضافه کنید . میتوانید بعد از اینکه شیر برنج آماده شد دانه‌های هل را جدا کنید . نوش جان دو نفر

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.