نان باگت خانگی

طرز تهیه نان باگت خانگی ساده دونفره بدون شیر و بدون فر و خمیر مایه گرد

نان باگت خانگی

طرز تهیه و پخت نان باگت خانگی خوشمزه و ساده بدون شیر و بدون خمیر مایه ، برای اینکه بتوانید یک نان تازه و سالم را در خانه و خودتان تهیه نمایید ، با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای تهیه نان خانگی

مواد لازم برای تهیه نان باگت خانگی

  • یک و نیم لیوان آب ⠀
  • یک قاشق غذاخوری کره⠀
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر⠀
  • ۱ قاشق مرباخوری نمک
  • یک قاشق غذاخوری مخمر خشک
  • ۴ لیوان آرد (آرد سفید)

به نرم‌شدن بافت نون باگت کمک میکنه)⠀

⠀دستور پخت

طرز تهیه نان باگت خانگی

⠀برای تهیه نان خانگی تازه ابتدا درون کاسه ای با ابعاد مناسب آب را همراه با کره و شکر و آرد مخلوط کنید مواد را بخوبی هم زده سپس با کمک دست حسابی ورز دهید تا خمیر شما حالت بگیرد ، در این زمان مقداری نمک را به خمیر اضافه کنید و دوباره خمیر را ورز دهید تا حالت بگیرد .

مرحله دوم

پس از اینکه خمیر شما حالت گرفت ، از خمیر به اندازه چانه های نانوایی برداشته و درون سینی قرار دهید ، با کمک یک سلفون روی سینی و خمیر ها را بپوشانید و برای مدت ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید .

پس از گذشت این زمان آنها را به شکل نان باگت حالت داده سپس درون سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، چانه های نان باگت را درون سینی گذاشته دوباره با سلفون روی خمیر ها را بپوشانید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه استراحت دهید ، حالا با فرچه نمدار کمی بر روی خمیر ها بکشید .

مرحله سوم

فر را از قبل گرم کرده ، سینی را درون فر و با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، یه کاسه آب در ظرف نسوز ریخته کف فر قرار دهید ، سپس سینی فر را درون گاز قرار دهید ، این کار باعث حجیم شدن نان باگت های شما خواهد شد ، مدت زمان پخت نان های رژیمی شما زمانی می‌باشد که روی نان به حالت طلایی درآمد .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.