فوت و فن مربای هویج

 فوت و فن مربای هویج نی نی سایت,فوت و فن مربای سیب,فوت و فن مربای سیب نی نی سایت,فوت و فن مربای سیب قرمز

مربای هویج

مربای هویج یکی از ساده‌ترین اما در عین حال با تمام سادگیش پرطرفدار و بسیار خوشمزه می‌باشد. برای پخت هر مربایی باید یک سری نکات و مسائل را رعایت کرد تا در پایان کار محصول ما دلچسب و باب میل ما باشد. یکی از نکات و فوت و فن مربای هویج خانگی این است که نباید مربا در هنگام پخت بیش از حد غلیظ شود، این کار باعث شکرک زدن مربا بعد از پخت میشود. همانطور که با غلظت زیاد خراب می‌شود اگر رقیق هم باشد بعد از گذشت چند روز شما شاهد کپک زدن مربا خواهید بود. یکی از نکات ساده اما در عین حال تاثیرگذار در پخت مربا های بازاری رنده کردن یا چرخ نمودن هویج ها می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه مربا

مواد لازم برای تهیه مربای هویج

  • هویج یک کیلو گرم
  • شکر یک کیلو گرم
  • آب ۶ لیوان
  • گلاب نصف استکان
  • زعفران دم کرده کمی
  • آب لیمو دو قاشق سوپ خوری
  • هل وخلال پسته در صورت تمایل
دستور پخت

همه فوت و فن مربای هویج

گام اول شستن و رنده کردن هویج

بعد از شستشوی هویج‌ها پوست آنها را گرفته و عملیات رنده کردن هویج ها را شروع می‌کنیم. بعد از رنده شدن آنها را درون قابلمه بریزید و ظرف را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید صبر می‌کنیم تا آب هویج‌ها کاملاً تبخیر شود.

نکات پخت هویج رنده شده

در این مرحله رنگ هویج‌ها باید تغییر کند. در طول این مدت باید مراقب باشید هویج‌ها به ته قابلمه نچسبد. حالا می‌توانید ۴ لیوان آب به هویج‌ها اضافه کنید، بعد از اضافه کردن آب حرارت را کمی زیاد کنید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند.

زمان آماده کردن شهد برای مربا

هنگامی که شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم هویج‌ها بپزند. دو لیوان آب را در قابلمه‌ای جداگانه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.تمام شکر را درون آب در حال جوش خالی کنید.

نکات و فوت و فن مربای هویج زعفرانی

آب و شکر را هم بزنید تا تمام دانه‌های شکر درون آب حل شود و محلول آب و شکر به غلظت مناسب برسد. برای انجام این کار شما تقریباً به ۶ الی ۷ دقیقه زمان نیاز دارید. حالا زعفران را به محلول اضافه کنید و بعد از اندکی جوشیدن اجاق را خاموش کنید.

بهترین زمان برای اضافه کردن گلاب و آبلیمو

شهد آماده شده را به هویج‌های در حال پخت اضافه کنید بعد از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن گلاب می‌رسد شعله را تا حد ممکن کم کنید. صبر می‌کنیم تا این مربای خوشمزه به غلظت مناسب برسد، در مرحله پایانی پخت ۲ قاشق آب لیمو به مواد اضافه کنید.

مدت زمان آماده سازی مربا

صبر کرده تا مواد کمی با هم بجوشند، اجاق را خاموش می‌کنیم. مدت زمان پخت مربا معمولاً بین دو الی دو ساعت و نیم می‌باشد. برای طعم بهتر می‌توانید در اوایل پخت چند دانه هل به مربا اضافه کنید و در اواخر پخت دانه‌های هل را خارج کنید.

نوش جان

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.