طرز تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک خرما بوشهری اصل چیست؟ با آردنخودچی و روغن مایع و گردو شیر خشک درست میشود .

رنگینک نام یک نوع شیرینی شیرازی و پرطرفدار در مناطق جنوب ایران میباشد که با رطب یا خرما ، آرد و پودر دارچین تهیه می‌شود . ماندگاری این شیرینی خانگی مقوی و بسیار خوشمزه در یخچال به یک هفته هم می‌رسد .

مواد لازم برای تهیه رنگینک

مواد لازم برای تهیه رنگینک شیرازی

  • آرد گندم ……۱/۵ لیوان
  • کره …..صدگرم
  • پودر شکر…… دو قاشق غذاخوری
  • پودر هل و دارچین……. هر کدام یکسوم قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده و غلیظ…… یک قاشق چایخوری
  • خرما …….حدود ۱۵۰ گرم
  • گردو……. مقدارلازم
  • پودر پسته یا نارگیل برای تزیین
دستور پخت

طرز تهیه رنگینک

مرحله اول

برای تهیه رنگینک مجلسی و خوشمزه پس از اینکه هسته های خرما را جدا کردید مغز گردو ها را در وسط قورمه ها قرار داده و آنها را کنار قرار دهید ،حالا یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و حرارت را کم کنید زمانی که تابع گرم شد آرد را اضافه کنید .

مرحله دوم

در این مرحله آرد را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود و بوی خامی آرد گرفته شود . حالا کره را به آرد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و کمی آنها را تفت دهید ، اجاق گاز را خاموش کرده و مواد را هم بزنید تا به صورت خمیری شکل درآید .

مرحله سوم

اگر احساس کردید که آرد شما به صورت خمیر نشده نگران نباشید با هم زدن و مخلوط کردن آرد و کره می توانید خمیر را آماده کنید . اکنون پودر قند را بر روی آرد الک نمایید . سپس پودر هل و پودر دارچین را به مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله قالب خود را آماده کرده و آن را کمی چرب کنید و یک نایلون در کف قالب پهن کنید سپس مایه رنگینک را به دو قسمت تقسیم کنید ، یک قسمت آن را در کف قالب ریخته و بر روی آن خرما را بچینید ، سپس بر روی خرماها قسمت دیگر مایه رنگینک را اضافه کنید .

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را برای مدت زمان ۶۰ الی ۷۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا رنگینک حالت بگیرد و کمی سفت شوند ، پس از گذشت این زمان از درون یخچال خارج کرده و بر روی آنها پودر پسته یا پودر نارگیل بپاشید ، اکنون رنگینک شما آماده برای سرو می باشد .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.