بادمجان کبابی

بادمجان کبابی در فر بادمجان کبابی شکم پر بادمجان کبابی با ماست

بادمجان کبابی

طرز تهیه و پخت بادمجان کبابی شکم پر خوشمزه و مجلسی شمالی با رب انار ترش ، بادمجان یکی از صیفی جاتی است که در تمام فصول سال وجود دارد و بر خلاف تصوراتی که آن را بی خاصیت می داند سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است.

مواد لازم برای تهیه خوراک ۵ نفر

مواد لازم برای تهیه بادمجان کبابی

  • بادمجون سفت و باحال:۵ تا دونه
  • گردو له شده:۱لیوان
    سبزیجات معطر:۳ تا۴ قاشق غذاخوری(شامل نعناء,خالیواش،چوچاق)
  • اگر نداشتید میتونید از گشنیز و نعناء و کمی ریحون خرد شده استفاده کنید.
  • سیر رنده شده:۳حبه
  • پیاز رنده شده:۱ عدد
  • رب انار: ۲ تا۳ قاشق غذاخوری
  • نمک فلفل گلپر:به میزان لازم
دستور پخت

طرز تهیه بادمجان کبابی

برای تهیه خوراک بادمجان خوشمزه ابتدا پوست بادمجان ها را گرفته سپس با چاقو یک برش عمیق درون آنها ایجاد کرده حالا آنها را درون آب نمک قرار دهید تا مزه تلخ آن گرفته شود ، برای مدت زمان یک ساعت درون آب نمک قرار دهید ، پس از انجام این کار  بادمجان ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی خارج شود ، حالا تابه را روی اجاق گاز قرار دهید کمی روغن اضافه کنید سپس ۴ طرف بادمجان ها را سرخ کنید .

در مرحله بعد و برای آماده کردن مواد داخل شکم بادمجان یک عدد پیاز را رنده کرده درون تابه ریخته و سرخ میکنیم هنگامی که سبک و شیشه ای شد سیر رنده شده را اضافه کرده و با هم تفت دهید سپس گردوهای له شده را اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن رب انار را همراه با مقداری نمک و فلفل سیاه و گلپر و سبزیجات معطر اضافه کرده و تا زمانی که سرخ شوند تفت میدهیم .

حالا این مواد را درون بادمجان ریخته و آنها را درون قابلمه ای نسبتاً بزرگ قرار میدهیم ۱ لیوان آب اضافه کرده سپس درب قابلمه را بسته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده هنگامی که آب آن تبخیر شد خوراک بادمجان شما آماده برای سرو شده است .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.