طرز تهیه حلیم بادمجان

طرز تهیه حلیم بادمجان

دستور پخت حلیم خوشمزه و محلی همراه با گوشت و عدس و گردو ، برای تهیه این خوراک خوشمزه بجای استفاده از گوشت و عدس میتوانید از مرغ و لوبیا سفید و گندم نیز استفاده نمایید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
گوشت۲۰۰ گرم
پیازدو عدد
ادویه و زرد چوبه و نمکبه مقدار لازم
بادمجانیک کیلو
عدسیک پیمانه
کشکبه مقدار لازم
گردو خرد شدهبه مقدار لازم
نعنادو قاشق غذاخوری
سیرسه حبه
پودر تخم گشنیزیک قاشق چایخوری
دارچینیک قاشق چایخوری
زعفران دم کردهدو قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلیم بادمجان

مرحله ۱

تابه ای در ابعاد مناسب را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیاز را بصورت نگینی خرد کرده و درون تابه ریخته و تفت دهید حرارت ملایم باشد تا پیازها نسوزد.

مرحله ۲

وقتی که رنگ پیاز ها تغییر کرد گوشت را اضافه کنید و هم بزنید در همان حال ادویه را به گوشت اضافه کنید کمی تفت دهید، پس از انجام این مراحل مقداری آب اضافه کرده و صبر کنید تا کاملا پخته شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد بادمجان ها را پوست گرفته و مقداری نمک بر روی آنها بپاشید تا در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کند، پس از سرخ نمودن بادمجان ها ، یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و کمی تفت دهید.

مرحله ۴

همراه با سیر و تخم گشنیز آسیاب شده به بادمجان ها اضافه کنید، در پایان نعنا را اضافه کرده و پس از ۳۰ الی ۵۰ ثانیه تفت دادن اجاق گاز را خاموش کنید. دارچین را همراه با زعفران به بادمجان ها اضافه کنید.

مرحله ۵

گوشت را نیز به مواد اضافه کرده و به کمک یک گوشتکوب مواد را کاملا له نمایید، این کار شما هر چه بهتر انجام شود در آخر حلیم کشداری خواهید داشت ، عدس را نیز از قبل جداگانه پخته و در پایان آشپزی همراه با گردو و کشک به حلیم اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.