طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی یکی از خوراک‌های جذاب و بسیار خوشمزه ای که شما می‌توانید با مرغ بپزید. اکثر افراد فکر می‌کنند این خوراک را فقط با سبزی‌های معطر شمالی می‌توان پخت اما اینگونه نیست شما هم میتوانید بدون سبزی های شمالی آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ ترش
مرغ به میزان لازمپیاز ۲ تا درشت(ترجیحا پیاز قرمز)
گردو هر نفر دوتارب انار و شکر چن قاشق

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

مرحله اول

تکه‌های مرغ را درون ماهیتابه ریخته و با مقداری روغن دو طرف آنها را به خوبی سرخ می‌کنیم. تکه‌های سرخ شده مرغ را از درون ماهیتابه خارج کنید و درون همان ماهیتابه و با همان روغن ۲ عدد پیاز را رنده کرده و آنها را سرخ کنید.

مرحله دوم

سعی کنید از پیاز قرمز استفاده کنید و سایز پیازها هم درشت باشد. پیاز قرمز طعم غذای شما را خوشمزه‌تر خواهد کرد. بعد از اینکه پیازها سبک و شیشه‌ای شدند تکه‌های مرغ را هم اضافه کنید. حالا گردوهای آسیاب شده را هم درون ماهیتابه بریزید.

مرحله سوم

مراقب باشید که نباید گردوها را زیاد تفت دهید، تفت دادن زیاد باعث تلخ شدن آنها می‌شود. حالا رب انار را اضافه کنید و بعد از آن می‌توانید از مقداری شیره انگور هم استفاده کنید. ۳ لیوان آب درون ظرف بریزید و برای دو ساعت اجازه دهید تا با حرارت متوسط بپزد.

مرحله چهارم

می‌توانید شکر را جایگزین شیره انگور کنید. بعد از اینکه آب خورشت کم شد باید مواد را هم بزنید تا از ته گرفتن غذا جلوگیری کنید. شما در این دستور پخت به جای سبزیجات معطر شمالی از پیاز زیاد استفاده می‌کنید.

منبع : ashpaazi_msryambsnoo

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.