طرز تهیه پنیر با قرص رنی لسه علت نگرفتن پنیر با قرص طرز تهیه پنیر با قرص فیلم طرز تهیه پنیر با قرص اپارات طرز تهیه ماست با قرص عوارض قرص پنیر فیلم طرز تهیه پنیر با ماست
طرز تهیه پنیر با قرص پنیر بصورت مرحله به مرحله و ساده و روان، زمان هایی که شیر اضافی در منزل دارید بجای آنکه آن را دور بریزید میتوانید شیر را به پنیر خانگی سالم و بدون افزودنی تبدیل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر با قرص در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه پنیر خانگی
شیردو و نیم کیلو
قرص پنیریک چهارم
سرکه ( سرکه سیب )یک چهارم لیوان

طرز تهیه پنیر با قرص

مرحله اول

برای تهیه پنیر ابتدا باید شیر را بجوشانید سپس اجازه دهید تا خنک شود در حدی که انگشت را نسوزاند اما گرمای آن را حساب کنید. زمانی که به این مقدار حرارت رسید سرکه را به آن اضافه کنید. سرکه سیب هم قابل استفاده می‌باشد.

مرحله دوم

 قرص پنیر را در مقداری آب ولرم حل کنید سپس آن را به شیر اضافه نمایید صبر کنید تا برای یک ساعت در همین حالت بماند. بعد از گذشت این زمان شیر را درون یک پارچه تمیز ریخته و اجازه دهید تا آب آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله می توانید نسبت به ذائقه خود مقداری تخم خرفه یا سیاه دانه یا زیره سیاه یا شیوید یا هر چیز دیگری که به آن علاقه مند هستید به پنیر اضافه کنید تا پنیر خانگی و خوشمزه شما طعم دار شود.

مرحله چهارم

حالا پنیری را که درون پارچه قرار دارد درون آبکش قرار دهید و یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا آب اضافی آن زودتر خارج شود. شما میتوانید یک قابلمه را پر آب کرده و روی پارچه بگذارید تا کار شما زودتر انجام شود.

مرحله پنجم

هنگامی که پنیر خودش را گرفت آن را برش بزنید و برای ۱۲ ساعت لای پارچه قرار دهید و آن را درون یخچال بگذارید تا صاف شود و حالت بگیرد. بعد از گذشت ۱۲ ساعت آب پنیر درست کرده و پنیر را درون آن نگهداری کنید.
منبع:sweet_life_zh

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.