طرز تهیه خورشت مرغ آبدار

طرز تهیه خورشت مرغ مجلسی ب لپه و بامیه و سیب زمینی

طرز تهیه خورشت مرغ آبدار بسیار ساده و راحت میباشد و به راحتی می‌توانید این غذا را بصورت مجلسی تهیه کنید و همراه با برنج و نان تازه نوش جان کنید . بهتر است برای تهیه این غذا از مرغ محلی استفاده کنید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مرغ۴ تا ۵ تکه
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۱عدد درشت
پوره گوجه۱پیمانه
رب گوجه۱قاشق غذاخوری
غوره۲قاشق غذاخوری
آبغورهیک قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار لازم حدود ۱قاشق
فلفل قرمزیک دوم چای خوری
فلفل سیاه۱قاشق چای خوری
ادویه آبگوشتیک دوم قاشق چای خوری
زردچوبهیک قاشق چای خوری سرصاف
بامیه۲تا ۳عدد
لپهنصف پیمانه
کرهدر صورت تمایل یک قاشق

طرز تهیه خورشت مرغ آبدار

مرحله اول

اگر میخواهید طرز تهیه خورشت مرغ آبدار را به صورت محلی و با رعایت تمام نکات و فوت و فن های پخت این غذا یاد بگیرید و با دقت این مراحل را انجام دهید تا در پایان غذای شما فوق العاده خوشمزه و جذاب باشد ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با سه قاشق غذاخوری روغن درون ماهیتابه و آنها را تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه‌ای شدند تکه های مرغ را به آن اضافه کنید مواد را کمی با هم تفت دهید حالا نوبت اضافه کردن ادویه ها می باشد کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد لپه را که از قبل آن را برای مدت زمان ۲ ساعت خیسانده بودید به خورشت مرغ شیرازی اضافه کنید

مرحله سوم

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن پوره گوجه فرنگی و رب می‌رسد ، مواد را تا زمانی که بوی خامی رب و لپه گرفته شود تفت دهید ، حالا بامیه را همراه با غوره به خوراک مرغ اضافه کنید ، اکنون میتوانید آب جوش را اضافه نمایید و درجه حرارت گاز را کم کنید تا غذای شما برای مدت زمان یک ساعت جا افتاده شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سیب زمینی را خرد کنید و به غذا برای لعاب دادن اضافه کنید پس از آن ادویه را همراه با آبغوره به غذای خوشمزه خود اضافه کنید ، پس از اینکه سیب زمینی ها کاملا پخته شدند غذای شما آماده برای سرو شده است .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.