طرز تهیه زعفران دم کرده

طرز تهیه زعفران دم کرده

طرز تهیه زعفران دم کرده با یخ و حرارت با رنگ غلیظ و عطر و بوی زیاد، نام دیگر این ادویه مرغوب که با خود لقب گران‌ترین و بهترین و خوشبوترین ادویه جهان را یدک میکشد زرپران میباشد. ایران بیش از ۹۹٪ زعفران جهان را برداشت می‌کند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه زعفران دم کرده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
زعفرانیخ چند تکه
کتری آب برای بن مارییک قاشق یا استکان

طرز تهیه زعفران دم کرده

مرحله اول

برای تهیه یک زعفران دم کرده خوش رنگ و خاص ابتدا باید زعفران را در همان بسته خود با پشت قاشق یا پشت لیوان به آرامی به صورت پودر بسابیم تا از هدر رفتن زعفران جلوگیری کنیم.

مرحله دوم

حالا درون کاسه چند تکه یخ بریزید سپس پودر زعفران را روی تکه های یخ بریزید و صبر کنید تا با دمای اتاق یخ ها آب شوند، زیاد عجله نکنید. بعد از اینکه یخ آب شد کاسه را روی حرارت بخار آب کتری قرار دهید.

مرحله سوم

اجازه دهید تا برای ۵ دقیقه روی بخار کتری دم بکشد. روی کاسه را هم بپوشانید. این کار باعث وارد کردن شوک به زعفران می‌شود و رنگ آن بخوبی پس داده خواهد شد. صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه خنک شد حتماً آن را دو بار از صافی رد کنید و تمام ناخالصی و تفاله‌ها را جدا کنید. می‌توانید زعفران را برای دو هفته درون یخچال نگهداری کنید. اگر درون ظرف پلاستیکی بریزید و در فریزر نگهداری کنید میتوانید مدت زمان نگهداری را بیشتر نمایید.از تفاله ها هم برای خوشرنگ شدن خوراک و خورشت استفاده کنید.

منبع: @farzane.Pannahi

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.