طرز تهیه مرغ تندوری

طرز تهیه مرغ تندوری با ماست برنامه به خانه برمیگردیم در تابه چیست

مرغ تندوری یک خوراک خوشمزه و مجلسی می‌باشد ، که برای پخت این غذا و طعم دار نمودن مرغ از ادویه و چاشنی های خاص استفاده خواهید کرد و یک طعم متفاوت و بسیار دلچسب را تجربه میکنید.

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مرغ۴تکه
ادویه تندورییک قاشق سوپخوری
گشنیز ساطوری شدهیک قاشق سوپخوری
پیازیک عدد
ماست۲قاشق غذاخوری
روغن مایع یا زیتوندو قاشق غذاخوری
لیمو ترشیک عدد
رب گوجهیک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ تندوری

مرحله اول

برای تهیه مرغ تندوری ابتدا باید کار مرینیت مرغ در فر را انجام دهیم برای اینکار درون یک کاسه نسبتاً بزرگ که بتوانید آن را درون فر قرار دهید ادویه تندوری را همراه با رب و گشنیز ساطوری شده مخلوط کنید سپس به این مواد ماست و روغن زیتون را اضافه کنید پس از اینکه مواد کاملا با هم مخلوط یکدست شد پیاز خورد شده را همراه با آب لیموترش و نمک و فلفل اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی تکه های مرغ را به این سس فوق‌العاده خوشمزه اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط نمایید سپس روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و برای مدت زمان دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا ادویه ها حسابی به خورد گوشت مرغ برود و فیله ها مزه دار شوند .

مرحله سوم

در مرحله بعد چند سوراخ روی فویل با خلال دندان ایجاد نمایید فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کرده و ظرف مورد نظر را برای مدت زمان یک ساعت درون فر گاز قرار دهید ‌‌. بعد از گذشت این زمان ظرف را از درون فر خارج کرده فویل روی آن را بردارید .

مرحله چهارم

در مرحله بعدی آب مرغی را که ته ظرف جمع شده است را بر روی فیله های مرغ ریخته و دوباره ظرف را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید ، تا خوراک مرغ دو نفره شما کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . نکته : ( برای پخت مرغ در فر نیازی به اضافه کردن آب نیست )

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.