طرز تهیه قیمه سیب زمینی

طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای 4 نفر طرز تهیه قیمه سیب زمینی برای دو نفر طرز تهیه خورش قیمه برای 6 نفر طرز تهیه قیمه سیب زمینی با مرغ طرز تهیه قیمه برای ۴ نفر طرز تهیه قیمه سیب زمینی مجلسی طرز تهیه خورش قیمه در زودپز طرز تهیه قیمه بادمجان

قیمه سیب زمینی یکی از خوراک های بسیار پر طرفدار و خوشمزه و اصیل ایرانی می باشد که تقریبا تمام مردم این غذا را دوست دارند و از آن برای نذری و مهمانی استفاده می کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه سیب زمینی در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر
گوشتسیصد گرم
لپهنصف پیمانه
پیازیک عدد بزرگ
روغندو عدد
گرد لیمو و لیمو عمانیبه میزان لازم
نمک و گلاببه میزان لازم
رب و چوب دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه قیمه سیب زمینی

مرحله اول

برای پخت این خورش مجلسی ابتدا باید پیاز داغ را تهیه کنید پس از خرد کردن پیاز ها آنها را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید در هنگام تفت دادن مراقب باشید زیاد طلایی رنگ نشوند چون قرار است با گوشت هم تفت بخورد.

مرحله دوم

بعد از آماده شدن پیاز نوبت به اضافه کردن تکه های گوشت می‌رسد گوشت و پیاز را با هم تفت دهید تا طلایی رنگ شود سپس کمی زردچوبه و بعد از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، برای بهتر شدن رنگ غذا نباید رب را زیاد سرخ کنید.

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که آب سرد را بر روی خورشت بریزید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند. حرارت را حالا کم کنید و اجازه دهید تا خورشت با حرارت ملایم کاملاً پخته و جا افتاده شود به اصطلاح به روغن بیفتد.

مرحله چهارم

هنگامی گوشت نیم پز شد نمک را همراه با مقداری گرد لیمو به خورش اضافه کنید، بعد از کمی هم زدن لیمو عمانی ها را سوراخ کرده و هسته های آنرا خارج کنید و همراه با چوب دارچین به خورشت اضافه کنید.

مرحله پنجم

یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت خورشت این است که چوب دارچین و گرد لیمو را در ابتدا به خورشت اضافه نکنید، چون این کار باعث بد رنگ شدن خورشت می‌شود و شفافیت خورشت از بین خواهد رفت.

مرحله ششم

به صورت جداگانه لپه ها را آبکش کنید و اجازه دهید تا به صورت نیم پز آماده شوند، در ۳۰ دقیقه پایانی پخت لپه‌های نیم پز شده را آبکش کرده و پس از اینکه آب آن کاملا گرفته شد به خورشت اضافه نمایید.

مرحله هفتم

زعفران را آب کنید سپس همراه با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید، در ۲۰ دقیقه پایانی پخت آن را به خورش اضافه کنید تا رنگ و عطر این مواد را به خود بگیرد، با این کار قیمه خوش مزه ترس خواهید داشت.

مرحله هشتم

اگر احساس می‌کنید گوشت شما زودپز می باشد لپه ها را می توانید همان اول کار همراه با گوشت به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید. اضافه کردن آب سرد در ابتدای آشپزی باعث به روغن افتادن قیمه می‌شود.

مرحله نهم

سیب زمینی ها را پوست گرفته و در ابعاد و اندازه های دلخواه خرد کنید پس از آبکش کردن آنها اجازه دهید تا کاملاً خشک شوند سپس درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید پس از آماده شدن قیمه همراه با غذا سرو نمایید.

منبع :maasi_foods

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.