طرز تهیه سردست گوسفندی

طرز تهیه سردست شاندیز
چلو سردست گوسفندی
سردست گوسفندی رستوران
طرز تهیه ران گوسفندی درسته در قابلمه
زمان پخت سردست گوسفندی
قیمت ران و سردست گوسفندی
سردست گوسفندی برای چی خوبه

طرز تهیه سردست گوسفندی خوراک مجلسی و خوشمزه در فر . این گوشت از قسمت های حرکتی جلو گوسفند می‌باشد. برای بریانی و ژیگو و … نرم و ترد و خوش پخت می‌باشد. سرشار از پروتئین است و منبع بسیار خوبی برای تامین آهن، روی و ویتامین B12 است.

طرز تهیه سردست گوسفندی

مرحله اول

برای پخت این غذای اعیانی و لذیذ و خوشمزه باید ابتدا گوشت را مزه‌دار کنیم به همین منظور زردچوبه را با پودر پیاز و پودر برگ بو و روغن زیتون و سیر و پاپریکا و فلفل سیاه و زعفران و نمک دانه درشت مخلوط میکنیم.

مرحله دوم

بعد از اینکه ادویه مخصوص مرینیت گوشت آماده شد با آن تمام قسمت های گوشت را طعم دار میکنیم. گوشت مزه دار شده را برای ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی طعم ادویه‌ها را به خود بگیرد.

مرحله سوم

چند عدد پیاز درشت را بصورت حلقه‌ای برش زده و در کف سینی فر قرار دهید گوشت را بر روی برش های پیاز گذاشته و با یک چاقوی تیز در قسمت های مختلف گوشت چند شیار باریک ایجاد کنید.

مرحله چهارم

در هر کدام از شیارها یک ساقه رزماری قرار دهید سپس روی گوشت و اطراف آن را با پیاز و سیر پر کنید. یک و نیم لیوان آب درون سینی فر بریزید و روی سینی را با فویل کاملاً بپوشانید.

مرحله پنجم

فویل را با چاقو سوراخ سوراخ کنید. دمای فر را بر روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و بعد از اینکه گرم شد سینی را برای مدت زمان یک ساعت و ۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

مرحله ششم

بعد از گذشت این زمان فویل را از روی سینی بردارید دوباره سینی را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بدون فویل درون فر بگذارید. تا گوشت حسابی مغز پخت شود در پایان با زرشک پلو نوش جان کنید.

منبع : zahra.beuty

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.