طرز تهیه بال مرغ در فر

بال مرغ در فر با سیب زمینی
طرز تهیه بال مرغ در جوجه گردان فر
طرز تهیه پاچینی کتف و بال در فر
طرز تهیه بال مرغ در توستر
طرز تهیه کتف و بال در فر
کتف و بال در جوجه گردان فر
طرز تهیه کتف و بال زعفرانی در فر
هر یک کیلو کتف و بال برای چند نفر است

طرز تهیه بال مرغ در فر با روشی بسیار ساده و روان. تقریبا مدت زمان آماده سازی و مرینیت مرغ ۱۰ دقیقه می‌باشد. مدت زمان مورد نیاز برای پخت غذا در فر هم تقریباً ۴۰ دقیقه است.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ در فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
بال مرغ۱۲ عدد
آب لیمو۱ عدد
عسل۱ ق غ
رنده ی پوست لیمو ترش۱عدد
فلفل سیاه تازه پودر شده۱ ق چ
نمک۱ ق چ
پودر سیرنصف ق چ
کره۲ ق غ برای بعد از پخت

طرز تهیه بال مرغ در فر

مرحله اول

برای شروع به سراغ فر می‌رویم و آن را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کرده تا حسابی گرم شود. مقداری فویل آماده کنید و کف سینی فر را با فویل کامل بپوشانید. ‌‌ حالا نوبت مزه‌دار کردن بال‌های مرغ می‌باشد.

مرحله دوم

بال‌ها را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم و آنها را درون کاسه‌ای مناسب بریزید روی بال مرغ مخلوط عسل و آب لیمو ترش بریزید مواد را با دست هم بزنید تا کاملاً به این سس آغشته شوند.

مرحله سوم

در این زمان نصف ادویه ها را که شامل رنده پوست لیمو ترش و فلفل سیاه و نمک و پودر سیر می‌باشد با هم مخلوط کنید و روی سطح بال مرغ بمالید. تکه‌های مرغ را درون سینی فر و با فاصله قرار دهید.

مرحله چهارم

سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۳۵ الی ۴۰ دقیقه درون فر بماند. باید صبر کنید تا پوست مرغ کاملاً طلایی و ترد شود. در این فاصله زمانی شما کره را با الباقی ادویه‌ها مخلوط کنید.

مرحله پنجم

هنگامی که ۵ دقیقه تا پایان پخت زمان باقی مانده است سینی فر را خارج کنید و مخلوط کره را روی بال‌ها رومال کنید. هر دو طرف بال به کره آغشته شود. دوباره سینی را درون فر برای ۵ دقیقه قرار دهید تا آماده شود.

منبع : ashpaze_iranii

 

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.