طرز تهیه جوجه چینی پفکی

طرز تهیه جوجه چینی پفکی به روش رستورانی بدون دلستر با سیخ چوبی

جوجه چینی پفکی را می توانید همراه با سس تارتار مصرف کنید برای مزه دار کردن این غذا به صورت رستورانی باید از دلستر استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم از این غذا برای مهمانی و دورهمی های خود استفاده کنید و مزه آن را تجربه نمایید در قسمت آشپزی سایت های پاتوق برای شما طرز تهیه و فوت و فن پخت این غذا را آماده کرده ایم امیدواریم مورد پسند شما واقع شود .

مواد لازم برای تهیه جوجه

فیله مرغ۲ عدد
پیاز ۱ عدد خلالی شده
نارنج یا لیموی تازه۱ عدد
نمک ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای خوری
پاپریکا ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر سیربه مقدار لازم
زعفرون ۱ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه خمیر

تخم مرغ۲ عدد
آرد گندم ۱ لیوان
آرد ذرت۱/۲ لیوان
دلستر ساده۳/۴ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
زعفرون ، نمک ، فلفل سیاه ،فلفل قرمز ،آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی پفکی 

مرحله ۱

اگر میخواهید غذا با فیله مرغ تهیه کنید به شما جوجه چینی پفکی را پیشنهاد میکنیم ، پس از اینکه فیله های مرغ را به صورت نواری برش زدید آنها را درون کاسه ریخته سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با ادویه و مقداری زعفران به تکه‌های مرغ اضافه کرده و با هم مخلوط کنید سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شوند .⠀

مرحله ۲

در این فاصله زمانی که در اختیار شما قرار دارد خمیر بنیه را تهیه کنید برای این کار دو عدد تخم مرغ را شکسته و با همزن دستی تا زمانی که کف کند هم بزنید سپس با آن دلستر را اضافه کنید گندم و آرد ذرت را هم آهسته آهسته به این مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط نمایید پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن بکینگ پودر می‌رسد در پایان زعفران و ادویه ها را اضافه کنید و تا زمانی که مواد کاملاً یکدست شوند آنها را هم بزنید

مرحله ۳

در مرحله بعدی فیله ها را از درون یخچال خارج کرده و آنها را به خمیر بنیه که تهیه کرده بودید آغشته کنید سپس ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید پس از اینکه روغن حسابی داغ شد فیله مرغ را درون ماهی تابه ریخته و دو طرف آن را به خوبی سرخ نمایید .

نکات پخت جوجه

سعی کنید فیله مرغ را نازک برش بزنید تا جوجه چینی مغز پخت شود . هنگامی که فیله ها را می خواهید درون ماهیتابه قرار دهید سعی کنید خمیر اضافی آن را جدا کنید . در اواسط آشپزی ذرات خمیر موجود در روغن را سعی کنید با قاشق بگیرید . خمیر خود را تقریباً یک ساعت قبل از سرخ کردن آماده کنید . در کنار این مرغ سوخاری می توانید از سبزیجاتی مانند بروکلی و قارچ و هویج و سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.