طرز تهیه بلدرچین با رب انار

طرز تهیه بلدرچین با رب انار

طرز تهیه بلدرچین با رب انار و رب آلوچه به روش رستورانی خوش طعم و دلچسب. طبع بلدرچین گرم و خشک می‌باشد و مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای جنسی مخصوصاً در بانوان بسیار مناسب می‌باشد. منبع غنی از پروتئین است و برای سلامت پوست و استخوان می‌توانید روی آن حساب کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلدرچین با رب انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
بلدرچین ۵ عددهویج پیاززعفرون کره
فلفل و ادویه مرغ به مقدار لازمنمکفلفل دلمه
برای مرینیت
ابلیمو روغن زیتونپیاز فلفل دلمه سیر سس سویازعفرون دم کرده
نمک و فلفل سیاهزعفرون دم کردهپیاز تفت داده شده یه پیاله پر
گردو خورد ریز شده یه پیالهرب الوچه یه قاشقرب انار رب گوجه

طرز تهیه بلدرچین با رب انار

مرحله اول

بعد از اینکه بلدرچین‌ها را به خوبی شستید با مواد ذکر شده آنها را مزه‌دار کنید و برای یک روز کامل درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه‌دار و جا افتاده شود. حالا بلدرچین‌ها را باید کمی بپزید.

مرحله دوم

مقداری آب را با زعفران و پیاز و فلفل دلمه و هویج درون قابلمه بریزید، ادویه‌ها را هم اضافه کنید سپس بلدرچین‌ها را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید کمی بپزد در حدی که وا نرود کافی می‌باشد.

مرحله سوم

در این فاصله که بلدرچین در حال پختن می‌باشد شما سس غذا را آماده کنید برای این کار پیاز را کمی تفت دهید سپس یک قاشق غذاخوری سرخالی رب گوجه به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

حالا نوبت اضافه کردن رب انار و سس آلوچه می‌باشد بعد از انجام این کار زعفران دم کرده و گردو خرد شده را همراه با فلفل و آب بلدرچین اضافه کنید و اجازه دهید تا سس غلیظ و جا افتاده شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه بلدرچین‌ها را از درون قابلمه خارج کردید روی پارچه تمیز قرار دهید تا آب آن گرفته شود. روی بلدرچین‌ها کمی زعفران دم کرده بریزید سپس با کره و مقداری روغن آنها را سرخ کنید. در پایان سس را اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم همراه با سس بپزد و جا افتاده شود.

منبع momiyasamin94

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.