طرز تهیه مرغ پرتقالی

طرز تهیه مرغ پرتقالی نواب ابراهیمی و مرغ پرتقالی شیوا نصرتی

دستور پخت خورشت مرغ خانگی، یک خوراک ساده با طعمی لذیذ و متفاوت که تهیه آن را برای یک بار هم که شده به شما پیشنهاد میکنیم. امدواریم از پخت این خوراک لذت کافی را ببرید.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
آب پرتقال طبیعی۲ لیوان
مرغ۴تکه
زعفران غلیظمقداری
کره۲۵گرم
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرحله ۱

پس از اینکه شما مرغ ها را تمیز نمودید در ابعاد دلخواه برش زده سپس تابه را روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و بعد از آن کره اضافه کنید حرارت را در حالت ملایم قرار دهید.

مرحله ۲

وقتی که روغن داغ شد تکه های مرغ را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به خوراک مرغ اضافه میکنیم و تا زمانی که مرغ ها برشته شوند و رنگ آن ها تغییر کند سرخ میکنیم.

مرحله ۳

در مرحله بعد آب پرتقال و نمک را به خورشت مرغ اضافه نموده حالا حرارت را کمی بیشتر کنید تا به نقطه جوش برسد ، هنگامی که این خورشت ساده چند قل زد حرارت را کم کرده و صبر میکنیم تا تکه های مرغ به آرام آرام پخته شوند.

مرحله ۴

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت الباقی زعفران را که در اختیار داریم اضافه میکنیم و  اجازه میدهیم تا مرغ و سس با حرارت پایین حسابی پخته و جا افتاده و غلیظ شوند.

مرحله ۵

برای طبخ این غذا و داشتن طعمی عالی و بینظیر بهتر است آب پرتقال طبیعی و ترش باشد. حالا میتوانید خورشت خوشمزه خود را در کنار یک برنج ایرانی خوش عطر و بو سرو نمایید و از مصرف آن در کنار خانواده لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.