گرفتن تلخی قورمه سبزی

گرفتن تلخی قورمه سبزی

گرفتن تلخی قورمه سبزی کار چندان سختی نمی باشد و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید، مهم ترین دلایل تلخ شدن قورمه سبزی استفاده از لیمو عمانی و سبزی شنبلیله و سوزاندن سبزی در هنگام سرخ کردن می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله گرفتن تلخی قورمه سبزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

گرفتن تلخی لیمو عمانی در خورشت

اگر از لیمو عمانی استفاده می‌کنید، ابتدا آن را شکسته و سر و ته لیمو را جدا کنید‌. هسته های درون لیمو را باید خارج نمایید. لیمو ها را با پوست آسیاب کنید سپس از آن به عنوان چاشنی خورشت استفاده نمایید.

گرفتن تلخی شنبلیله در غذا

اگر مقدار شنبلیله نسبت به سبزی های دیگر بیشتر باشد خورشت شما را تلخ خواهد کرد. سبزی خورشتی را باید با حرارت کم و برای مدت زمان طولانی تفت دهید تا رنگ خورشت تیره شده و طعم آن تلخ نباشد.

تلخی قورمه سبزی با چی بگیریم

حالا اگه بعد از پخت خورشت تلخ شد یک عدد پیاز کوچک را به صورت پوره آماده کنید و آن را به خورشت اضافه نمایید. اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه با پیاز بجوشد و جا افتاده شود بعد از آن با استفاده از آبغوره یا آبلیمو طعم خورش را کنترل کنید.

تلخی از چیست

اگر مقدار شنبلیله زیاد بود و خورشت شما حالت تلخی به خود گرفت نگران نباشید میتوانید کمی اسفناج یا گشنیز به خورشت اضافه کنید و تلخی خورشت مجلسی و خوشمزه را در حد چشمگیری کاهش دهید.

تلخی را چجوری بگیریم

یکی دیگر از راهکارهای خوب و ساده این است که از رب لیمو عمانی به جای خود لیمو عمانی استفاده کنید با این کار خورشت تلخ نمی شود. اگر خورشت تلخ شد یک عدد سیب زمینی درون آن قرار دهید و قبل از پخت کامل آن را خارج کنید.

منبع: محدثه زارع

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.