مرغ ترش مازندرانی مجلسی,مرغ ترش مازندرانی بدون سبزی,مرغ ترش مازندرانی نی نی سایت,مرغ ترش مازندرانی با الو,سبزی مرغ ترش مازندرانی چیست,فیلم مرغ ترش مازندرانی,سبزی مرغ ترش مازندرانی شامل چیست,روش مرغ ترش مازندرانی

مرغ ترش مازندرانی یکی از بهترین و لذیذترین غذاهای خاص و اصیل شمال. به جرأت می‌توان گفت این غذا پایه ثابت مجالس شهرهای شمالی می باشد. اگر با سبزی شمالی بپزی طعم آن فوق العاده می شود. اگر ندارید می توانید ریحان را با گشنیز و جعفری و نعنا و پونه و برگ سیر تازه جایگزین کنید. ریحان بیشتر نعنا کمتر.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ترش مازندرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ
مرغ مخلوط ران و سینهپنج تیکه
گردوی میکس شده۳۰۰ گرم
رب انار ملسدو قاشق غذاخوری
نمک فلفل زردچوبهبه مقدار کافی
سبزی میکس شده۲۰۰ گرم
پیازیک عدد متوسط
​​سیر رنده شدهدو حبه

طرز تهیه مرغ ترش مازندرانی

مرحله اول

برای شروع باید تکه های مرغ را مزه دار کنیم. نمک را همراه با فلفل و زردچوبه به تکه های مرغ آغشته کنید و برای حداقل ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید. مرغ ها را درون قابلمه ریخته و با روغن بسیار کم تفت دهید.

مرحله دوم

بعد از اینکه تکه های مرغ سرخ شد آنها را برداشته و پیاز و سیر را درون قابلمه ریخته و تفت دهید. ادویه ها را اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن مواد سبزی میکس شده را به آنها اضافه کنید و با همدیگر تفت دهید‌.

مرحله سوم

حالا به مواد خورشت رب انار و گردو را اضافه کنید و یه تفت کوچولو به مواد بدین. ۵ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا برای نیم ساعت بجوشد و گردو روغن بیندازد. بعد از انجام این مراحل مرغ تفت داده شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم

به دلخواه می توانید یک قاشق رب آلوچه به خورشت اضافه کنیم. حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت جا افتاده شود. غلظت این خورشت باید شبیه فسنجون باشد زمانی که به روغن بیفتد یعنی آماده شده است.

منبع : @ashpazi_nazibano

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.