طرز تهیه جوجه ترش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب ترش فوق العاده طرز تهیه جوجه ترش با رب انار طرز تهیه جوجه ترش فسنجونی طرز تهیه جوجه ترش تابه ای سبزی مخصوص جوجه ترش طرز تهیه جوجه ترش مازندرانی طرز تهیه جوجه ترش با چوچاق طرز تهیه جوجه ترش خاور خانم

جوجه ترش رستورانی با دستور پخت بسیار متفاوت و خوشمزه، با استفاده از سبزی های معطر و سرشار از خاصیت یک جوجه کباب عالی و خاص تهیه کنید. در اکثر رستوران های شمال جوجه کباب را با این روش طبخ می کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه ترش رستورانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
برگ سیر۳ ق‌ غ
ریحان جعفری نعناعصد گرم
گردوصد گرم
زرشک یا آلو۲ق غ
روغن زیتون۳ ق غ
رب انار۴ ق غ
نمک فلفل زردچوبهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه جوجه ترش رستورانی

مرحله اول

برای تهیه این جوجه ملس و بسیار خوشمزه ابتدا باید پیاز را رنده کنید و تکه های مرغ را درون پیاز رنده شده قرار دهید و برای نیم ساعت به آن استراحت دهید. هنگام برش زدن مرغ تکه های آن را کوچک برش بزنید.

مرحله دوم

در این فاصله زمانی پیاز را با برگ سیر و گردو و ریحان و نعناع و جعفری مخلوط کنید سبزی محلی را هم به این مخلوط اضافه کنید و این مواد را درون دستگاه آسیاب ریخته و به خوبی با هم میکس کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم

پس از آماده شدن مواد رب انار را همراه با روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به آنها اضافه کنید و کمی مخلوط کنید سپس زرشک و یا آلو را هم به آنها اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

تکه های مرغ را در مواد مرینیت جوجه برای حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۴ ساعت بخوابانید تا حسابی مزه دار شود و طعم و عطر و بوی طعم دهنده ها و سبزیجات حسابی به خورد تکه های مرغ برود.

مرحله پنجم

یک زغال یکدست و کاملاً گرفته آماده کنید سپس مرغ ها را سیخ گرفته و آنها را روی حرارت قرار دهید سعی کنید باد نزنید و جوجه کباب خود را آماده کنید. باد زدن زغال ها باعث سوختن جوجه کباب می شود.

مرحله ششم

درون کاسه سس که مرغ ها را در آن طعم دار کرده بودید یک عدد گوجه‌فرنگی را رنده کنید و آنرا درون ماهی تابه بریزید، با حرارت ملایم مواد را کمی تفت دهید تا سس شما کمی غلیظ و جا افتاده شود و در کنار غذا سرو نمایید.

منبع :vaniligirl

آخرین بروز رسانی در : شنبه 10 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.