طرز تهیه غذای خیابانی

غذاهای خیابانی شیراز
غذاهای خیابانی ترکیه
غذاهای خیابانی عربی
غذاهای خیابانی مشهد
غذاهای خیابانی فرانسه
غذاهای خیابانی هندی
غذاهای خیابانی دنیا
غذاهای خیابانی لبنان

طرز تهیه غذای خیابانی سوپلی( suppli) یک غذای بسیار ساده و آسان جزو غذاهای خیابانی ایتالیایی به حساب می‌آید. غذای پرهزینه و پیچیده‌ای نیست و می‌توانید برای یک بار هم که شده آن را تست کنید. ترکیب اصلی این غذا از پنیر موزارلا و برنج و تخم مرغ می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه غذای خیابانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه برنج سوخاری
موزارلا رنده شده: ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرمروغن زیتون یا کره : سه قاشق سوپخوریسیر پوره : دو حبه
گوجه فرنگی رنده شده : ۴ تا ۵ عددبرنج : ۳ تا ۳ پفلفل : به مقدار لازم
نمک : به مقدا لازمادویه کاری : ۲ ق سزیره: ۱/۲ق س
جعفری چاپ شده : ۱/۴ پریحان چاپ شده : یک قاشق سوپخوریپنیر چدار یا موزارلا مکعبی: به تعداد توپکها
تخم مرغ : ۴ عددآرد سفید:ب م لپودر سوخاری : ا تا ۲ پ
آب لیمو ترش : ۱تا۲ ق سروغن سرخ کردنی:ب م ل

طرز تهیه غذای خیابانی

مرحله اول

اولین کاری که می‌کنیم دم کردن برنج با گوجه و کره و نیمی از ادویه‌ها و نمک و فلفل و و پوره سیر می‌باشد. در این مرحله برنج باید کاملاً پخته شود ولی ته دیگ نداشته باشد. بعد از پختن صبر کنید تا کمی ولرم شود برنج.

مرحله دوم

حالا درون کاسه برنج را با موزارلا رنده شده را و یک عدد تخم مرغ و آب لیمو ترش و سبزی‌ها مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد یکدست شد به اندازه نارنگی کوچک از مواد برداشته و با دست گرد نمایید‌.

مرحله سوم

وسط نارنگی را با دست فشار داده و آن را سوراخ کنید حالا با پنیر مکعبی سوراخ را پر کنید. مواد را دوباره با دست حالت داده و کاملاً روی آن را بپوشانید و توپک‌های برنجی را منسجم‌تر نمایید.

مرحله چهارم

توپک‌های آماده شده را درون آرد سفید بغلطانید سپس آن را درون تخم مرغ‌های زده شده قرار دهید، بعد از انجام این کار درون ظرف آرد سوخاری که با ادویه‌ها طعم دار شده مخلوط شده است بغلطانید.

مرحله پنجم

حالا توپک‌های برنجی آماده برای سرخ کردن می‌باشند. درون ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بعد از اینکه حسابی داغ شد توپک‌های برنجی را درون روغن ریخته و سرخ کنید. سس مخصوص این غذا مخلوط خردل و کچاپ می‌باشد. نوش جان

منبع :chef_alireza_

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 شهریور 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.