طرز تهیه میگو پلو با شوید

طرز تهیه میگو پلو با شوید

طرز تهیه میگو پلو با شوید غذای جنوبی بسیار خوشمزه و مقوی. میگو دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد، پس سعی کنید آن را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید با اینکه گران است.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو پلو با شوید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد
سیر۲ حبه
برنج۳ پیمانه
شوید ۵۰ گرم
میگو پاک شده۳۰۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه میگو پلو با شوید

مرحله اول

بعد از اینکه پوست پیاز و سیر را گرفتید آنها را بشویید. حالا به صورت نگینی خورد کنید. تابه را با مقداری روغن روی اجاق و حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را اضافه کنید و آنها را تفت دهید تا نرم شوند. در این زمان زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. میزان ادویه دلبخواه میباشد. پیاز و سیر را تفت دهید تا تغییر رنگ دهند.

مرحله سوم

بعد از اینکه طلایی رنگ شدند میگو را اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا ادویه ها به خورد میگو برود. بعد از اینکه رنگ میگوها تغییر کرد می توانید رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از کمی تفت دادن زعفران دم کرده را همراه با یک لیوان آب جوش درون ماهیتابه بریزید. اجازه دهید تا مواد با حرارت ملایم بجوشند. آب درون ماهیتابه باید بخار شده و سس غذا غلیظ شود.

مرحله پنجم

حالا شوید خرد شده را به میگو ها اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن اجاق را خاموش نمایید. برنج را هم درون آب جوش ریخته و به صورت نیم پز آماده کنید.

مرحله ششم

درون قابلمه کمی روغن بریزید، از نان یا سیب زمینی به عنوان ته دیگ استفاده کنید. حالا یک لایه برنج درون قابلمه ریخته و روی آن مقداری میگو بریزید. به صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید.

مرحله هفتم

در پایان کمی آب روغن روی برنج بریزید و درب قابلمه را ببندید. برای چند دقیقه حرارت زیاد باشد تا بخار درون قابلمه بپیچد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا میگو پلو خوشمزه خوزستانی بپزد‌.

منبع : deserkade_t.a

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.