طرز تهیه سیرابی با نخود

 طرز تهیه سیرابی خوشمزه طرز تهیه سیرابی لعاب دار طرز تهیه سیرابی ترکیه طرز تهیه سیرابی با نخود و کشک طرز تهیه سیرابی با گندم طرز تهیه سیرابی با برنج طرز تهیه سیرابی با حبوبات طرز تهیه سیرابی با عدس

سیرابی با نخود یک غذای بسیار خوشمزه و خوش طعم با خواص فراوان مناسب برای فصل سرد زمستان. سیرابی لعابدار را بدون بو و بدون استفاده از زودپز به روش رستورانی آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیرابی با نخود در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پختن سیرابی
سیرابی و شیرداندو کیلو
سیر یک بوته
پیاز دو عدد
برگ بودو تا سه عدد
چوب دارچین چهار عدد
نخود خیسوندهدو لیوان
نمک و فلفبه مقدار لازم
زردچوبه یک قاشق مرباخوری
آب به میزان لازم

طرز تهیه سیرابی با نخود

مرحله اول

در هنگام خرید سعی کنید سیرابی و شیردان بسیار تمیز و سفید را بخرید، سپس آن ها را خوب بشویید و چربی های اضافه را کاملاً بگیرید پس از انجام این کار می توانید برای یک بار جداگانه آنها را بجوشانید.

مرحله دوم

پس از اینکه سیرابی جوشید آب آن را جدا کنید و دور بریزید، دوباره سیرابی را درون قابلمه بریزید، سپس پیاز را نگینی خرد کرده و به آن اضافه کنید. پوست سیر را جدا کرده و همراه با چوب دارچین و برگ بو به سیرابی اضافه کنید.

مرحله سوم

به مقدار لازم آب اضافه کنید پس از آن نوبت به افزودن زردچوبه می رسد درب قابلمه را ببندید و برای مدت زمان دو ساعت اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد. حالا می‌توانید نخود خیسانده شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم

دوباره در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید، اجازه دهید تا با حرارت پایین کاملاً جا افتاده و مغز پخت شود در اواخر پخت نمک را همراه با فلفل اضافه نمایید، کمی که جوشید گاز را خاموش کنید. خوراک آماده برای سرو شده نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.