طرز تهیه ماهی پفکی

طرز تهیه ماهی پفکی رستورانی طرز تهیه ماهی ترد و خوشمزه طرز تهیه ماهی شیر پفکی ماهی پفکی سامان گلریز طرز تهیه ماهی پفکی بدون شیر طرز تهیه ماهی سوخاری با برنج طرز تهیه ماهی سوخاری خوشمزه و مجلسی طرز تهیه ماهی سوخاری قزل الا

طرز تهیه ماهی پفکی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر خاصیت مخصوصاً برای زنانی که باردار هستند. شما با کمی سلیقه و ابتکار میتوانید ماهی را به بهترین شکل ممکن طبخ کنید و از خوردن آن لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی پفکی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی پفکی
ماهیترجیحن بدون استخون
آرد سفید۱دوم لیوان
آرد سوخاری۱سوم لیوان
شیر۱سوم لیوان
نمک۱دوم قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱چارم قاشق چایخوری
تخم مرغ۱عدد
سیر۳حبه له شده
زعفرون دم شده غلیظ۲قاشق
جوش شیرین۱سوم قاشق چایخوری
پودر پیاز و پودر سیربه میزان لازم
آبلیمو۳ الی ۴قاشق

طرز تهیه ماهی پفکی

مرحله اول

بعد از اینکه ماهی را شستید آن را درون آبکش قرار دهید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و آب اضافه آن گرفته شود. حالا می توانید ماهی خشک شده را برش بزنید، آن هم در ابعاد دلخواه.

مرحله دوم

پودر سیر و پودر پیاز و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و فیله های ماهی را به آن آغشته نمایید. اجازه دهید تا فایل ها برای ۳۰ دقیقه استراحت کنند و حسابی مزه دار شوند. در این فاصله زمانی تخم مرغ و شیر را با زعفران مخلوط کنید.

مرحله سوم

به این مایع آرد ها را اضافه کنید سپس ادویه و بعد از آن سیر را بریزید، مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از اینکه مواد مرینیت ماهی آماده شد فیله های ماهی را جدا جدا به این مواد آغشته نمایید.

مرحله چهارم

ماهی تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید و صبر کنید تا داغ شود. میزان روغن در حدی باشد که فیله ها در آن شناور باشند. فیله ها را با صبر و حوصله سرخ کنید و غذا را نوش جان نمایید.

منبع : سحر خانوم بانوی خونه

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.