طرز تهیه قیمه بادمجان با مرغ

قیمه بادمجان با مرغ دونفره طرز تهیه خورش بادمجان با لپه قیمه بادمجون با مرغ نی نی سایت طرز تهیه قیمه بادمجان مجلسی خورشت بادمجان با مرغ طرز تهیه خورش قیمه بادمجان رزا منتظمی طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ تصویری طرز تهیه خورش قیمه بادمجان برای 6 نفر

قیمه بادمجان با مرغ یکی از خورشت های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی که بسیار لذیذ و خوشمزه میباشدو برای طبخ این غذا شما به مهارت و تجربه خاصی نیازمند نخواهید بود و براحتی میتوانید آنرا تهیه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه بادمجان با مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز
مرغ۳ تکه
لپه۷۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
بادمجان سرخ شدهبه تعداد دلخواه
گوجه کوچک۴ عدد
زردچوبه و ادویه مرغبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قیمه بادمجان با مرغ

مرحله اول

برای تهیه غذا هایی که دارای حبوبات می باشند باید آنها را یک شب قبل بخیسانید تا نفخ آنها را بگیرید. لپه را پس از خیساندن جداگانه بپزید و آن را کنار بگذارید. پیاز را نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز طلایی شد ادویه ها را به آن اضافه کنید و با هم تفت دهید تا عطر و بوی ادویه بلند شود، حالا نوبت به اضافه کردن تکه های مرغ رسیده، برای دو دقیقه مواد را با همدیگر مخلوط کرده و تفت دهید.

مرحله سوم

پس از اینکه تکه های مرغ بوی ادویه و پیاز را به خود گرفت، ۳ لیوان آب را همراه با مقداری نمک به غذا اضافه کنید. حرارت را در حالت متوسط رو به پایین قرار داده و صبر کنید تا مرغ به صورت نیم پز آماده شود.

مرحله چهارم

در ماهیتابه ای جداگانه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید پس از اینکه روغن داغ شد رب گوجه فرنگی را درون ماهیتابه ریخته و آن را تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. رب سرخ شده و لپه را به خورشت اضافه کنید.

مرحله پنجم

زمانی که حدود ۱۰ دقیقه به پایان پخت خورشت وقت باقی مانده است، آبلیمو را اضافه کنید و خورشت را هم بزنید، سپس نوبت به اضافه کردن بادمجان های سرخ شده و بعد از آن گوجه فرنگی میرسد.

مرحله ششم

صبر کنید تا با حرارت پایین خورش جا افتاده شود همراه با پلو نوش جان کنید. زمانی که پیاز را تفت میدهید میتوانید لپه را به آن اضافه کرده و بپزید. بجای مرغ از گوشت قیمه ای هم میتوان استفاده کرد.

منبع:sofreh_ironi

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.