طرز تهیه خورش بامیه

طرز تهیه خورش بامیه

خورش بامیه همراه با مرغ و آلو یک خوراک عربی و بسیار خوشمزه و مجلسی میباشد. طبع بامیه سرد میباشد و برای درمان کاهش چربی خون مفید میباشد . فیبر موجود در بامیه به حفظ قند خون کمک می کند و مصرف آن را به افرادی که قند خون دارند را توصیه میکنیم و سرعت جذب قند خون را کاهش می دهد . بامیه مخصوص فصل تابستان میباشد و شما اگر میخواهید از بامیه استفاده کنید باید بامیه هایی با پوسته سبز رنگ را بخرید همچنین از بامیه های ترد و کوچک استفاده کنید و از خرید بامیه های لکه دار و بسیار نرم خودداری نمایید .برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بامیه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۶ نفر

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه

۱ کیلو بامیه ریز

۱ عدد سینه ی مرغ

پیاز دو عدد

سیر ۳حبه

رب گوجه فرنگی دو قاشق

آلو بخارا ۶ عدد

کره ۵۰ گرم

نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه

زعفران ، دارچین به میزان لازم

دستور پخت

طرز تهیه خورش بامیه با مرغ

مرحله ۱

برای طرز تهیه خورش بامیه با مرغ خوشمزه ابتدا پیازها را بصورت نگینی خرد کنید ، ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی کره اضافه کنید و درون آن پیازها را تفت دهید ، هنگامی که رنگ پیاز ها تغییر کرد و شیشه ای و نرم شدند سینه مرغ را در ابعاد درشت خرد کنید .

مرحله ۲

حالا که پیازها آماده شده اند تکه‌های مرغ را به آن همراه با مقداری زعفران اضافه کنید مواد را با هم تفت دهید تا رنگ و مزه مواد بخورد گوشت برود ، حبه های سیر را له کرده و به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید ، کمی با هم تفت دهید .

مرحله ۳

حالا نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین را به خورش اضافه کنید سپس رب گوجه فرنگی را بریزید و کمی آنرا تفت دهید تا به غذا رنگ بدهد ، حالا ۲ یا ۳ لیوان آب را اضافه کنید و درب ظرف را ببندید ، اجازه دهید تا با حرارت کم برای مدت زمان ۱ ساعت بپزد .

مرحله ۴

در این فاصله زمانی بامیه ها را آماده کنید ، پس از اینکه کلاهک های بامیه را جدا نمودید آن ها را شسته و پس از اینکه خشک شدند ، درون ماهیتابه ریخته و مقدار کمی روغن تفت دهید ، در حدی که کمی تغییر رنگ دهد .

مرحله ۵

پس از گذشت یک ساعت می توانید بامیه را همراه با آلو به این خورشت خوشمزه خانگی اضافه کنید دوباره درب ظرف را بسته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا خورشت جا افتاده شود یک پلوی زعفرانی آماده کرده و با این خورش میل نمایید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.