طرز تهیه خوراک نخود هندی

طرز تهیه خوراک نخود هندی خوشمزه و مجلسی همراه با برنج و ته چین های پاتوق

خوراک نخود هندی غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب گوشت و نخود فرنگی تازه به دست می آید یکی از نکات پخت این غذا استفاده از ادویه های تند مثل زنجبیل می‌باشد .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

گوشت چرخ شده۴۰۰ گرم
نخودسبز پخته شده۱ فنجان
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز نگینی خرد شده۲ عدد
پودرسیر ،پودر زنجبیل ، پودر زیره ،از هر کدام یک قاشق چایخوری
پودرتخم گشنیز ، زردچوبه ،از هر کدام یک قاشق چایخوری
پودردارچین ، فلفل قرمز ،از هر کدام یک قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک نخود هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک نخود هندی اصل خوشمزه و مجلسی ابتدا روغن را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه روغن داغ شد پیازها را خرد کرده و به آن اضافه کنید حالا پیاز ها را تا زمانی که سبک و شیشه‌ای شوند تفت دهید سپس ادویه ها و بعد از آن نوبت به اضافه کردن گوشت به خوراک می‌رسد .

مرحله دوم

در مرحله بعد گوشت را با مواد مخلوط کرده و به خوبی تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ ندهد حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی می باشد مواد را دوباره با قاشق با هم مخلوط کنید سپس آب را اضافه کنید مقدار آب در حدی باشد که روی خوراک نخود را بگیرد .

مرحله سوم

حالا باید درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم گوشت کاملاً مغز پخت شود در این فاصله زمانی که در اختیار دارید سیب زمینی ها را به صورت مکعبی خرد کرده و تفت دهید و در لحظات پایانی پخت خوراک ، سیب زمینی را همراه با نخود فرنگی و مقداری گشنیز به غذا اضافه کنید این غذا را می توانید همراه با برنج یا نان نوش جان کنید

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.