طرز تهیه بابا گانوش

طرز تهیه بابا غنوش با رب انار طرز تهیه کشکه لبنانی طرز تهیه باباغنوش در بفرمایید شام طرز تهیه بابا غنوش شف طیبه طرز تهیه حمص طرز تهیه سس متبل طرز تهیه بابا غنوش با پودر کاکائو طرز تهیه متبل بادمجان

طرز تهیه با با گانوش یک غذای کم هزینه و راحت عربی با استفاده از بادمجان و بدون گوشت و مرغ. غذای رژیمی و کم کالری با بادمجان برای ۳ نفر.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بابا گانوش در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
بادمجان۳ عدد
سیر۳ حبه
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
اناربرای تزیین
جعفریبه مقدار لازم
آبلیمو یا لیمو تازه۲ قاشق غذاخوری
ارده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بابا گانوش

مرحله اول

برای شروع به سراغ بادمجان ها رفته و آنها را بشویید حالا بادمجان ها را با پوست بر روی اجاق گاز قرار دهید و آنها را کباب کنید. به صورتی که کاملا مغز پخت شوند و پوست آن ها بسوزد.

مرحله دوم

حالا بادمجان های کبابی را درون فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۴ الی ۶ دقیقه درون کیسه بمانند و عرق کند. با این کار پوست بادمجان ها به راحتی کنده خواهد شد و آماده برای مصرف شما می شود.

مرحله سوم

پس از اینکه پوست بادمجان ها جدا شد آنها را به صورت ساطوری و خیلی ریز خورد کنید. اگر حوصله این کار را ندارید می توانید آنها را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره آماده نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله ارده و بعد از آن لیمو یا آبلیمو را به بادمجان ها اضافه کنید. بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن سیر و نمک و فلفل قرمز می رسد. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

اکنون غذای نونی شما تقریبا آماده شده است، می توانید آن را درون ظرف های پذیرایی بریزید، وسط غذا حفره ایجاد کنید و مقداری روغن زیتون اضافه نمایید. روی غذا را هم با مقداری جعفری خرد شده و دانه های انار تزیین کنید.

منبع: رز فود

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.