طرز تهیه حلوا سوهان

طرز تهیه حلوا سوهان عسلی مخصوص یزد طعم به یادماندنی

حلوا سوهان یک دسر بسیار خوشمزه و خوش عطر مزه آن بیشتر شبیه سوهان می باشد . یکی از نکات مهم برای پخت آن این است که مدام مواد را هم بزنید و با حرارت بسیار پایین آن را بپزید تقریبا مدت زمان پخت حلوا یک ساعت و ربع می باشد ، از یک ماهیتابه بزرگ استفاده کنید تا مواد را به راحتی هم بزنید ‌.

مواد لازم برای تهیه حلوا

آرد سنگکیک و نیم لیوان
شیرنصف لیوان
روغن مایع۳/۴ لیوان

مواد لازم برای تهیه شهد

شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
زعفرانبه میزان لازم
هل۱/۴ لیوان
گلاب۱/۴ لیوان

طرز تهیه حلوا سوهان

مرحله ۱

برای تهیه حلوا سوهان ابتدا باید شهر آن را آماده کنید برای این کار شیر را همراه با شکر مخلوط کرده و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید پس از اینکه شکر کاملا حل شد گلاب را همراه با زعفران و هل به مواد اضافه کنید پس از مخلوط کردن مواد ، یک دقیقه روی حرارت بماند سپس اجاق گاز را خاموش کنید . دقت کنید که شیر نباید بجوشد .

مرحله ۲

در مرحله بعد آرد سنگک را درون ماهیتابه الک نمایید سپس به آرد شیر و روغن را اضافه کنید ، این مواد را با هم روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید . توجه داشته باشید که هم زدن شما باید ادامه داشته باشد و نباید از آن غافل نشوید چون که مواد گلوله گلوله می شود .

مرحله ۳

پس از گذشت یک ساعت و به خاطر تبخیر شدن شیر مواد حالت خورده خورده به خود می‌گیرد ولی شما نگران نباشید دوباره روان و یکدست خواهد شد . مواد را باید با حرارت ملایم آنقدر هم بزنید تا به رنگ سوهان در آید اکنون می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و پس از آن شهد گرم را یکباره اضافه نمایید به هم زدن ادامه دهید تا حلوا خانگی جمع شود .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.