طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان

ترشی عربی خرید ترشی مکدوس مکدوس سوریه طرز تهیه ترشی عراقی ترشی عربی با روغن زیتون ترشی لبنانی با روغن زیتون

طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان یا ترشی بادمجان عربی، ترشی مخصوص کشورهای اردن ، لبنان و سوریه و فلسطین می‌باشد. طبع آن گرم است. معمولاً در کنار غذاهای دریایی استفاده میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
بادمجانچهار عدد متوسط
گردو خرد شده مقداری
نمک دریا درشت مقداری
سس فلفلدو قاشق غذا خوری
سیر درشتهشت ۸ حبه
فلفل سبز تندبه میزان لازم
روغن زیتونبه میزان لازم

طرز تهیه پرورده گردو و بادمجان

مرحله اول

پس از شستن بادمجان ها، پوست آنها را بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. قابلمه را آب کرده و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، بادمجان های خرد شده را برای ۸ الی ۱۰ دقیقه درون آبجوش قرار دهید.

مرحله دوم

بادمجان ها را درون آبکش بگذارید و با یک بشقاب بروی بادمجان ها فشار وارد کنید. با این کار آب اضافی آن ها را کاملا بگیرید، سپس یک وزنه نسبتاً سنگین بر روی بشقاب قرار دهید برای یک شبانه روز، تا کاملا آب بادمجان خارج شود.

مرحله سوم

درون یک کاسه گردوهای خرد شده را با فلفل سبز تند و پوره سیر و نمک و سس فلفل و روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط مواد را با بادمجان های آماده شده مخلوط کنید و درون ظرف مخصوص نگهداری ترشی بریزید.

مرحله چهارم

روی ترشی دوباره روغن زیتون بریزید و درب ظرف را محکم ببندید بصورتی که هوا نکشد. ظرف را برای مدت زمان یک هفته درون یخچال قرار دهید تا ترشی شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود.

منبع : مریم بانو خوری

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.