طرز تهیه ماهی شوریده شکم پر

طرز تهیه ماهی شوریده شکم پر جنوبی به روش رستورانی خوشمزه و مجلسی

ماهی شوریده شکم پر خوشمزه را به روش رستوران های جنوب بپزید این ماهی بسیار خوشمزه می باشد به شرط اینکه از یک ماهی تازه برای پخت غذا استفاده کنید می توانید همراه با سبزی پلو و شوید پلو و باقالی پلو آن را سرو کنید . اگر به ماهی شوریده دسترسی ندارید می توانید ماهی قزل‌آلا را جایگزین آن کنید .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه ماهی شوریده

ماهی : ۱ عدد

پیاز : ۱ عدد

کشمش پلویی :۱/۴پیمانه

آرد

زردچوبه

نمک و فلفل قرمزپ

پودر لیمو

روغن

دستور پخت

طرز تهیه ماهی شوریده شکم پر

مرحله اول

برای تهیه ماهی شوریده شکم پر مجلسی ابتدا ماهی را از طرف کمر آن برش بزنید ، سپس داخل شکم ماهی را تمیز کرده و پس از شستشو داخل شکم ماهی را نمک بپاشید . به ماهی برای مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه استراحت دهید بعد از آن با آب سرد بشویید و ماهی را خشک کنید .

مرحله دوم

حالا پیاز را خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و آن را تفت دهید مقداری زردچوبه به پیاز داغ های اضافه کنید و با هم مخلوط کنید حالا کشمش و گرد لیمو و نمک و فلفل قرمز را به پیاز اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

مرحله سوم

با مایه پیازها شکم ماهی را پر کنید و آن را با نخ و سوزن بدوزید ، درون یک بشقاب آرد و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و ماهی را درون این ظرف قرار داده به طوری که دو طرف ماهی به آرد آغشته شود ماهی را تکان داده تا آرد اضافی آن گرفته شود . حالا خوراک ماهی را درون روغن سرخ کنید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.