طرز تهیه ماکارونی پنیری بدون فر

ماکارونی پنیری در فر همراه با مرغ به روش خانگی

مک اند چیز یا ماکارونی و پنیر یک خوراک فرنگی بسیار خوشمزه و پرطرفدار مخصوصاً برای کودکان. با پخت غذاهای جدید طعم های نو و مزه های لذیذ را امتحان کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی پنیری بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ماکارونی جامبو شلز صدفی بزرگیک بسته
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز متوسط خرد شده۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
خامه کم چرباختیاری
پنیر چدار رنده شده یا پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی پنیری بدون فر

مرحله ۱

برای پخت این غذا ابتدا پیاز خرد شده را درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید، پس از اینکه پیاز ها سبک شدند گوشت را اضافه کرده و کمی تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را همراه با ادویه ها اضافه کنید.

مرحله ۲

مواد را مخلوط کرده و اجازه دهید تا گوشت با حرارت ملایم کاملاً سرخ شود. درون یک قابلمه نسبتاً بزرگ آب بریزید پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد جامبو ها را همراه با نمک و مقدار کمی روغن اضافه کنید.

مرحله ۳

ده دقیقه زمان برای پخت جامبو کافیست. اگر از قابلمه بزرگ استفاده کنید جامبو در حین پخت به هم نمیچسبند و نیازی به هم زدن آنها نیست لازم نیست بذارید خیلی نرم شوند اگر این نکات را رعایت کنید شکل خود را از دست نخواهند داد.

مرحله ۴

اکنون می توانید جانبه را آبکش کنید. سعی کنید از آبکش بزرگ استفاده کنید تا روی هم انباشته نشوند سپس روی آنها آب سرد بگیرید و اجازه دهید تا آب اضافی آن گرفته شود حالا جانبو ها را در ماهیتابه نچسب بچینید.

مرحله ۵

روی آنها را با مواد گوشتی پر کنید، حالا روی مواد را با خامه صبحانه که اختیاری میباشد پر کنیم و در پایان پنیر رنده شده را اضافه نمایید مقداری گوجه فرنگی پور شده را همراه با یک قاشق رب فرنگی مخلوط کنید.

مرحله ۶

سپس به آن را همراه با فلفل و نمک و آویشن در یک فنجان آب گرم حل کنید و روی جانبو ها بریزید. ماهی تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با یک دمکنی درب ماهیتابه را ببندید اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.