ماهی سفید شکم پر

ماهی سفید در فر خوراک ماهی سفید خواص ماهی سفید ماهی سفید شمال

ماهی سفید شکم پر

طرز تهیه و پخت ماهی سفید شکم پر خوشمزه شمالی گیلانی در ماهیتابه ، این ماهی بهترین نوع ماهی برای بیماری های قلبی و التهابی است و برای کاهش خستگی، رفع کلسترول، رفع گرفتگی عضلات، و تقویت چشم و استخوان ها یک منبع غذایی فوق العاده است .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه ماهی سفید شکم پر

  • ماهی_سفید : ۲ عدد
  • سبزی_دلال : ۳۰۰ گرم
  • رب_انار : ۱ قاشق غذاخوری
  • ترشی_آلو : ۱ قاشق غذاخوری
  • گردو چرخ شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط رنده شده: ۱ عدد
  • نمک ، فلفل_سیاه و زردچوبه : به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه ماهی سفید شکم پر

برای مزه دار کردن ماهی پس از اینکه ماهی را شستید ، با نمک و زرد چوبه فلفل تمام سطح داخل و خارج ماهی را آغشته کنید . ترشی آلو ، رب انار ، سبزی دلال ، گردو و پیاز همراه با نمک و زرد چوبه فلفل مخلوط کنید و خوب ورز دهید . حالا این موادی که خوب مخلوط شدند را داخل شکم ماهی و آبشش ها پر کرده و با کمک نخ مخصوص آشپزی شکم ماهی را بدوزید تا مواد در حین پخت بیرون نریزند ‌ برای پخت ماهی ، بهتر است روغن مایع را داخل تابه ریخته و وقتی خوب داغ شد ماهی را داخل روغن قرار دهید حدود ۱۵ دقیقه زمان دهید تا یک طرف ماهی سرخ شود و سپس ماهی را برگردانده شعله را کم کنید ، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه صبر کنید تا طرف دیگر هم سرخ شود و ماهی کاملا بپزد . این نوع ماهی شکم پر را میتونید با سبزی پلو سرو کنید و کنار ظرف مخصوص ماهی ، لیمو ترش و زیتون و نارنج گذاشته و تزیین کنید .

نکته : سبزی دلال یه نوع سبزی محلی هست . اگر در دسترس نداشتید میتونید ، جعفری ، نعناع ، گشنیز ، پیازچه ، سیر را باهم خرد کنید و بعد با رب انار و گردو و…مخلوط کنید . یادتون نره سمت اول ماهی را با شعله زیاد سرخ کنید چون با شعله کم خوراک ماهی وا میره . بجای ماهی سفید میتونید از قزل آلا و کپور هم استفاده کنید ، حتما امتحانش کنید خیلی خوشمزه هست .👌

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 آبان 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.