طرز تهیه جوجه کباب با طعم جدید

طرز تهیه جوجه کباب با طعم جدید

طرز تهیه جوجه کباب با طعم جدید، جوجه کباب یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار میباشد که افراد نسبت به ذائقه و هنر خود آن را مزه دار می کنند. اینبار با آب زردآلو و آب انگور تکه های مرغ را مزه دار کنید و طعم جدیدی را تجربه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب با طعم جدید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

جوجه کباب با زردآلو
سینه مرغ(پوست کنده بدون استخوان )۵۰۰ گرم
آب زرد آلو۱ پیمانه
زرد آلو خشک۲۴ عدد
پیاز بزرگ۲ تا ۳ عدد
پودر خردل۲ قاشق سوپخوری
پودر زیره۲/۱ قاشق چایخوری
آب انگور۲ قاشق سوپخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب با طعم جدید

مرحله اول

نصف آب زردآلو را درون قابلمه ریخته و آن را گرم کنید. حالا زردآلو های خشک را درون آب زردآلو ریخته و صبر کنید تا نرم شوند. در این فاصله سینه مرغ را در قطعات مکعبی مناسب برای جوجه کباب خرد کنید.

مرحله دوم

پیاز را در ابعاد درشت خرد کنید. به سراغ ادویه ها رفته نمک و فلفل و پودر خردل و پودر زیره را با آب انگور مخلوط کنید. باقیمانده آب زردآلو را به این مواد اضافه کنید، کمی مواد را هم بزنید سپس تکه‌های مرغ را به سس دست ساز ویژه اضافه کنید.

مرحله سوم ‌‌‌‌

روی ظرف را سلفون بکشید و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا جوجه مزه دار شود. برای مزه دار کردن جوجه حتماً باید به آن استراحت دهید. حالا نوبت به سیخ کشیدن جوجه کباب میباشد.

مرحله چهارم

به ترتیب یک تکه مرغ بعد زردآلو و بعد پیاز را به سیخ بکشید. سیخ ها را درون سینی فر قرار دهید و آن را زیر گریل فر بگذارید. برای پخت هر طرف از سیخ جوجه باید ۵ دقیقه وقت بگذارید.

منبع: سادات بانو

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.