طرز تهیه کاسترد شکلاتی

کاسترد مجلسی آموزش درست کردن کاسترد شکلاتی کاسترد سه رنگ طرز تهیه کاسترد شکلاتی بدون پودر کاسترد طرز تهیه کاسترد شکلاتی با بیسکویت طرز تهیه کاسترد برای نوزاد بیسکویت کاسترد طرز تهیه کاسترد وانیلی

کاسترد شکلاتی یکی از خوشمزه ترین دسرهای اروپایی می باشد که از ترکیب شیر با نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ به دست می‌آید دستور تهیه این دسر بسیار ساده و آسان میباشد و برای آماده کردن آن نیاز به هزینه زیاد ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاسترد شکلاتی در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
زرده تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ ق غ
نشاسته ذرت۲ غ ق
شیر۳۰۰ میلی لیتر
خامه۴ ق غ
شکلات۷۵ گرم

طرز تهیه کاسترد شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه این دسر ساده ابتدا باید شکلات ها را درون کاسه ریخته و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذوب شوند یعنی به روش بن ماری آنها را آماده کنید سپس زرده های تخم مرغ را همراه با نشاسته ذرت مخلوط کنید.

مرحله دوم

پس از مخلوط کردن زرده های تخم مرغ، شیر و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مواد را هم زده تا به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید در این حالت باید مدام هم بزنید.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کاسترد غلیظ شد، اجاق گاز را خاموش کنید و کمی بعد خامه را همراه با شکلات ذوب شده به مواد اضافه کنید، مواد را به آرامی هم بزنید تا یکدست شوند سپس درون ظرف های مخصوص سرو بریزید.نوش جان کنید.

منبع :shadisarmadi

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.