طرز تهیه ته چین مرغ روی گاز

طرز تهیه ته چین مرغ روی گاز

ته چین مرغ برای ۶ نفر را میتوانید به سبک رستورانی بپزید ، اگر می خواهید بسیار خوشمزه و مجلسی شود باید به چند نکته توجه کنید که این نکات را میتوانید در سایت آشپزی های پاتوق مشاهده نمایید . حتماً از برنج مرغوب و خوش عطر ایرانی استفاده کنی اگر می‌خواهید ته چین شما ترد شود حتماً از روغن و کره های مرغوب و خوب استفاده کنید . از ماست چکیده و بدون آب استفاده کنید تا برنج شما شفته نشود .

نکات پخت ته چین

استفاده از زرده تخم مرغ ته چین شما را لطیف خواهد کرد و سفیده تخم مرغ ته چین را خشک می‌نماید است ، پس دو عدد تخم مرغ را کامل استفاده کنید و از دو زرده تخم مرغ هم جداگانه بهره ببرید . اگر به این صورت استفاده کنید ته چین شما هنگام برش از هم نمی پاشد . زعفران باید غلیظ و زیاد باشد زعفران آبکی وارد ته چین می شود و آن را به صورت خمیر در می آورد .

مواد لازم برای تهیه غذا

برنج۶پیمانه
مرغ پخته۵۰۰ گرم
تخم مرغ کامل۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
ماست چکیدهیک پیمانه
روغن مایعیک دوم پیمانه
کره آب شدهیک بسته ۵۰ گرمی
زعفران دم کرده غلیظ،نمکبه میزان لازم

ته چین مرغ برای ۶ نفر

مرحله ۱

برای پخت یک ته چین مرغ روی اجاق گاز ابتدا باید برنج را بصورت آبکش آماده کنید و آن را کنار قرار دهید فقط برنج را زمانی که مغز آن کمی سفت تر از حالت معمولی می باشد آبکش کنید . تا هنگامی که آن را با مواد دیگر مخلوط میکنید خمیر نشود .

مرحله ۲

در مرحله بعد تخم مرغ را با زرده ها مخلوط کنید و آنها را با چنگال هم بزنید تا زمانی که از حالت لختگی خارج شوند سپس ماست‌چکیده را همراه با روغن و کره و زعفران و کمی هم نمک به تخم مرغ ها اضافه کرده و به آرامی با هم مخلوط کنید توجه داشته باشید ماست‌ شما زیاد شل نشود و حالت خود را از دست ندهد .

مرحله ۳

در مرحله بعد نصف برنج آبکش شده را کنار بگذارید و مایه ته‌چین را به نصف دیگر آن اضافه کنید و مواد را به آرامی با هم مخلوط نمایید . قابلمه مناسب را انتخاب کرده و کف آن را با روغن چرب کنید.

مرحله ۴

پس از آن مقداری زعفران دم کرده به کف قابلمه اضافه کنید حالا برنجی را که با مایع ته چین مخلوط کرده بودید را کف قابلمه بریزید و روی آن را با تکه های مرغ پخته شده بپوشانید .

مرحله ۵

در مرحله بعدی برنج سفید را روی مرغ ها ریخته و با پشت قاشق مواد را فشرده و کاملا سطح آن را صاف کنید ، قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز برای مدت زمانی یک الی یک ساعت و نیم قرار دهید تا غذای شما کاملاً طلایی رنگ شود خوراک مرغ خود را با زرشک سرخ شده و خلال پسته تزیین کنید نوش جان .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.