طرز تهیه دمی گوجه بدون گوشت

 طرز تهیه دمی گوجه بدون سیب زمینی طرز تهیه دمی گوجه در پلوپز طرز تهیه دمی گوجه دونفره طرز تهیه دمی گوجه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه دمی گوجه مجلسی طرز تهیه دمپخت بدون گوشت طرز تهیه دمی گوجه برای 4 نفر طرز تهیه دمی گوجه سیب زمینی

طرز تهیه دمی گوجه بدون گوشت غذا ارزان قیمت خوشمزه و سریع برای ۴ نفر، برای پخت این غذا به گوشت و مرغ نیاز نیست و برای شما مقرون به‌صرفه می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی گوجه بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج۳پیمانه
ربیک ق غذاخوری
گوجه۵ عدد
پیازیک عدد
زنجبیلکمی به دلخواه
سیب زمینیدو عدد متوسط ​​برای داخل غذا
سیب زمینیدو عدد متوسط ​​برای ته دیگ
نمک و زردچوبه و زعفران و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه دمی گوجه بدون گوشت

مرحله اول

برنج را همراه با آب نمک بخیسانید و آن را کنار قرار دهید، سراغ پیاز رفته و آن را خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید. پس از اینکه پیاز ها سبک و شیشه ای شدند رب گوجه فرنگی و نمک را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

هنگامی که رب کمی تفت داده شد زردچوبه را همراه با گوجه رنده شده و زنجبیل به این مواد اضافه کرده و با همدیگر مخلوط کنید و تفت دهید تا کاملا یکدست شوند بعد از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن برنج می رسد.

مرحله سوم

تفت دادن برنج را تا زمانی انجام دهید که دل باز کند و آب ماهیتابه خشک شود. سیب زمینی را با رنده ریز رنده کنید سپس آن را درون آب بریزید و با این کار نشاسته سیب زمینی از بین می رود، سیب زمینی ها را آبکش کنید.

مرحله چهارم

سیب زمینی رنده شده را با نمک و زعفران و زردچوبه مخلوط کنید حالا قابلمه موردنظر خود را آماده کنید و کف آن را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید هنگامی که روغن داغ شد سیب زمینی رنده شده را درون قابلمه بریزید.

مرحله پنجم

سطح سیب زمینی را با پشت قاشق کمی فشرده و صاف کنید تا یکدست شود حالا می توانید برنج های تفت داده شده را از ظرف قبلی منتقل کنید به قابلمه ای که روی اجاق گذاشته اید روی قابلمه دمکنی قرار دهید برای مدت زمان ۴۰ دقیقه.

منبع: khanedari_va_ide

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.