طرز تهیه آلبالو پلو رستورانی

طرز تهیه آلبالو پلو رستورانی

آلبالو پلو رستورانی یک غذای خوشمزه و مجلسی که بهترین موقع برای پخت این غذا در زمان برداشت آلبالو های تازه یعنی فصل بهار می باشد اصالت این غذا برای شهر زیبای شیراز می باشد و یکی از غذاهای اصیل ایرانیست.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو رستورانی در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴نفر
پیاز۱ عدد
برنج۴ پیمانه
شکر۲۰۰ گرم
آلبالوی تازه۵۰۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و زعفرانبه اندازه کافی
خلال پسته و بادامبه اندازه کافی

طرز تهیه آلبالو پلو رستورانی

مرحله اول

ابتدا باید گوشت قلقلی را آماده کنید برای اینکار پیاز را رنده کرده سپس آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط میکنیم سپس به این مخلوط مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و زعفران اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوش را حسابی با دست ورز می دهیم تا ادویه ها به خورد گوشت برود برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به گوشت استراحت می دهیم تا حسابی مزه دار شود. مقداری از گوشت را برداشته و آن را به شکل گردو گرد می کنیم.

مرحله سوم

تمام گوشت را به این صورت آماده کرده و درون ماهی تابه ریخته و با مقدار مناسبی روغن سرخ می کنیم و آن را کنار قرار می‌دهیم. به سراغ آلبالوها رفته و آنها را به خوبی تمیز میکنیم و هسته‌های آن را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

آلبالو های پاک شده را درون قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم تا غلیظ شود، سپس به آن شکر را اضافه کنید و صبر کنید تا برای ۱۰ دقیقه بجوشد.

مرحله پنجم

آلبالوها را درون آبکش ریخته و میوه را از آب آن جدا کنید و آلبالو را دوباره بر روی اجاق گاز قرار دهید تا غلظت آن بیشتر شود و بعد از پخت از آن به عنوان شربت استفاده کنید همچنین می توانید مربای آلبالو تهیه کنید.

مرحله ششم

ته دیگ خود را در قابلمه قرار دهید، سپس مقداری از برنج آبکش شده را بر روی ته دیگ بریزید حالا گوشت‌های قلقلی را همراه با آلبالو و آب زعفران بر روی برنج بریزید به همین صورت به صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد تمام شد نصف لیوان شربت آلبالو را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن جامد روی برنج بریزید، قابلمه را روی حرارت قرار دهید، شعله را زیاد کنید تا بخار به اندازه کافی درون قابلمه بپیچد.

مرحله هشتم

حالا می‌توانید حرارت را کم کنید تا آلبالو پلو کاملا پخته و جا افتاده شود. پس از پایان پخت غذا را درون دیس کشیده و با آلبالو و گوشت قلقلی های سرخ شده و خلال پسته و بادام غذای خود را تزیین کنید، نوش جان. منبع :marmar_monet

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.