طرز تهیه میگو پلو بدون سبزی

طرز تهیه میگو پلو بدون سبزی

میگو یکی از خوراک‌های تقریباً گران قیمت به حساب می‌آید که تقریباً ۸۰ درصد ایرانی‌ها آن را در برنامه غذایی خود ندارند. طرز تهیه میگو پلو بدون سبزی به صورت دمی و لاپلو. زمانی که میگو را می‌پزید شکل آن که گرد شد یعنی میگوی شما پخته شده بیشتر از این زمان بپزید میگو بعد از پخت سفت خواهد شد. رگ کمر میگو را باید در هنگام شستن جدا کنید.

مواد لازم 
برنج ۴پیمانه روغن به میزان لازم 
نمک به میزان لازم فلفل قرمز به میزان لازم 
فلفل دلمه ای ۱عدد ذرت و نخود به میزان لازم 
میگو نیم کیلو سیر ۲حبه 
پیاز ۱عدد زعفران دم کرده مقداری

طرز تهیه میگو پلو ساده بدون سبزی

 

مرحله اول

پوست پیاز را بگیرید و آن را در اندازه های ریز خرد کنید. پیاز را همراه با کمی روغن درون تابه بریزید و مشغول تفت دادن آن شوید. زمانی که پیازها سبک و شیشه‌ای شدند فلفل دلمه‌ای را که خرد کرده‌اید اضافه نمایید.

مرحله دوم

مواد را تفت دهید و سیر را در این فاصله زمانی رنده کنید. بعد از کمی تفت دادن سیر را هم به مواد اضافه نمایید بعد از آن زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط نمایید. حالا نوبت اضافه کردن میگوهای پاک شده می‌باشد.

مرحله سوم

بعد از اندکی تفت دادن فلفل تند را بریزید کمی هم بزنید پس از آن ذرت و نخود سبز پخته شده را بیفزایید. در پایان زعفران دم کشیده را درون ماهیتابه بریزید، بعد از کمی مخلوط کردن آب را اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه آب درون ماهیتابه ریخته شد نمک غذا را بریزید درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۱۰ دقیقه میگو با مواد مورد نظر بپزد. بعد از این ۱۰ دقیقه باید آب خوراک میگو کشیده شده باشد.

مرحله پنجم

برنج را هم به صورت آبکش باید در این فاصله زمانی آماده کرده باشید. قابلمه را آماده کنید ته دیگ مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن کمی برنج آبکش شده بریزید روی برنج از مواد میگو بریزید. به صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید و برنج را به صورت دمی آماده نمایید.

منبع : deserkade_t.a

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.