طرز تهیه سیب زمینی با سس قارچ

 سیب زمینی با سس قارچ و خامه طرز تهیه سیب زمینی با سس آلفردو طرز تهیه سیب زمینی با سس آلفردو با قارچ سیب زمینی با سس قارچ و پنیر عکس سیب زمینی با سس قارچ سیب زمینی تنوری با سس قارچ و خامه سیب زمینی با سس قارچ بدون خامه طرز تهیه سس قارچ با خامه

طرز تهیه سیب زمینی با سس قارچ پیش غذای بسیار خوشمزه و لذیذ مناسب برای مهمانی های رسمی و خودمانی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی با سس قارچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی۲ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
خامه۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
شیر۱/۵ لیوان
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه سیب زمینی با سس قارچ

مرحله اول

سیب زمینی را بشورید و پوست آن را بگیرید و به صورت ورقه ای و یا خلالی خرد کنید و بر روی آن آب بگیرید. سیب زمینی ها را درون آبکش بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود سپس مشغول سرخ کردن آنها شوید.

مرحله دوم

آرد رو درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و تخت تا زمانی که خامی آرد گرفته شود، پس از اینکه آرد تغییر رنگ داد و عطر آن بلند شد، کره را اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر، آرد را با کره تفت دهید.

مرحله سوم

حبه های سیر را رنده کنید، به آرد اضافه کرده و تفت دهید،پس از اینکه سیر کمی سرخ شد، شیر را اضافه نمایید آرد مدام هم بزنید تا گلوله نشود. صبر کنید تا کمی بجوشد و غلیظ شود، حالا می‌توانید نمک و فلفل و آویشن و خامه را اضافه کنید.

مرحله چهارم

درون یک ماهیتابه جداگانه قارچ ها را با یک قاشق غذاخوری کره تفت دهید، پس از اینکه قارچ ها حسابی سرخ شدند آنها را به سس اضافه کنید و مواد رو مخلوط کنید، سس قارچ را بر روی سیب زمینی های سرخ شده بریزید و نوش جان کنید.

منبع:behzad.restaurant

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.