طرز تهیه ماش پلو با شوید


ماش پلو با شوید نی نی سایت,ماش پلو با شوید و گوشت چرخ کرده,خواص ماش پلو با شوید,طرز تهیه ماش پلو با شوید خشک,شوید پلو با ماش و کلم

طرز تهیه ماش پلو با شوید یک غذای پرخاصیت و خوشمزه جنوبی به خاطر وجود ماش. این دمپختی سنتی را میتوانید با ماهی و گوشت هم تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماش پلو با شوید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
ماش یک پیمانهبرنج دو پیمانه
پیاز یک عدد بزرگمرغ به مقدار دلخواه
زرشک و کشمش هرکدام دو قاشقزعفروان دو قاشق غذاخوری
نمک،فلفل،زردچوبه،تخم گشنیز،پاپریکاشوید خرد شده سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماش پلو با شوید

مرحله اول

برای پخت این غذای سنتی باید ماش‌ها را یک ربع قبل از شروع کار بخیسانید. قابلمه را روی اجاق گذاشته مقداری آب اضافه کنید و ماش‌ها را درون قابلمه بریزید. حرارت را در حالت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا ماش‌ها به صورت نیم پز آماده شوند.

نکته : در این مرحله ماش نباید خیلی نرم و له شود چون پس از اینکه با برنج دم بکشد حالت خود را از دست می‌دهد و ظاهر پلو را خراب می‌کند.

مرحله دوم

پیاز را خرد کنید و درون ماهیتابه بریزید کمی روغن به آن اضافه کنید و مشغول تفت دادن پیازها شوید تا زمانی که سبک و شیشه‌ای شوند هنگامی که به این مرحله رسیدید مرغ را همراه با ادویه‌ها به پیاز داغ اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید.

مرحله سوم

حرارت را کمی زیاد کنید و چند دقیقه مرغ‌ها را تفت دهید تا آب نندازد و خشک نشود. حالا زمان آن رسیده که کشمش و بعد از آن زرشک را اضافه کنید و برای دو دقیقه دیگر تمام مواد را مخلوط کرده و با همدیگر تفت دهید.

مرحله چهارم

در لحظات پایانی شوید و بعد از آن زعفران را اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط کرده و به تفت دادن آن ادامه دهید. اینجا باید برنج را کمی زنده‌تر آبکش کنید و ماش‌های پخته شده را به برنج اضافه نمایید.

مرحله پنجم

ته دیگ مورد نظر خود را کف قابلمه قرار دهید و به صورت لایه لایه از برنج و مرغ درون قابلمه بریزید تا زمانی که مواد تمام شوند. در پایان مقداری زعفران روی برنج بریزید و این شوید پلو خوشمزه را دم بگذارید تا آماده برای سرو شود.

منبع :maryam.food

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.