طرز تهیه ریحان پلو

طرز تهیه ریحان پلو

ریحان پلو غذای خوشمزه مخصوص تابستان با ریحان سبز معمولا این غذا خوش عطر و بو را طبخ میکنند. مقدار مواد ذکر شده تقریبا برای ۴ نفر میباشد. برای هر نفر ۵۰ گرم گوشت در نظر گرفته شده است. طبخ غذا با مرغ هم بلامانع میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ریحان پلو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرمبرنج آبکش شده ۴ پیمانه
ریحان خرد شده دو لیوانپیاز متوسط یک عدد
نمک یک و نیم ق چایخورینخود فرنگی پخته یا کنسروی یک لیوان
آب یک چهارم لیوانروغن یک سوم لیوان

طرز تهیه ریحان پلو

مرحله اول

برای پخت این غذای مجلسی و خوشمزه ابتدا باید با قسمت ریز رنده پیاز را رنده کنید سپس پیاز رنده شده را با گوشت و نمک مخلوط کنید و حسابی با دست مواد را ورز دهید تا منسجم و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا از گوشت آماده شده اندازه گردو برداشته و با دست گرد کنید. مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و گوشت‌های قلقلی شده را با حرارت متوسط رو به بالا سرخ کنید بعد از اینکه آماده شدند آنها را کنار بگذارید.

مرحله سوم

سرخ کردن با حرارت بالا از آب انداختن گوشت ها جلوگیری خواهد کرد و همین امر باعث کبابی شدن آنها و خوش عطر شدن غذا میشود. قابلمه مورد نظر را آماده کنید و کف آن کمی روغن بریزید.

مرحله چهارم

روی برنج مقداری گوشت سرخ شده و ریحان خرد شده بریزید. مقداری نخود فرنگی اضافه کنید به همین ترتیب و به صورت لایه لایه مواد را درون قابلمه خالی کنید. لایه آخر برنج باشد. در پایان کمی آب و روغن اضافه کنید.

مرحله پنجم

برای پنج دقیقه اول حرارت را زیاد کنید تا بخار درون قابلمه بپیچد، حالا حرارت را کم کنید و برای ۳۵ دقیقه زمان دهید تا برنج دم بکشد. اکنون این غذای سنتی و خوشمزه آماده برای سرو می‌باشد.

نکات پخت برنج

زمانی که قصد دارید یک پلو مخلوط آماده کنید برنج را هنگام جوشاندن باید کمی زنده تر بردارید تا در زمان دم گذاشتن با بقیه مواد شفته نشود. سعی کنید از روغن هم بیشتر استفاده کنید تا برنج بعد از پخت خشک نشود.

 

منبع : tame.talayi

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.